استاندار اردبیل:

بهبود معیشت مردم اولویت اصلی ماست

استاندار اردبیل گفت: دغدغه اصلی ما خدمت به مردم و تغییر و تحول در معیشت و سفره مردم است و باید تحول اقتصادی و بنیادی در زندگی مردم رخ دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گرمی با بیان اینکه امروزه مساله آب در منطقه گرمی به یک بحث بحرانی تبدیل شده است گفت: احداث سد‌های کشاورزی و معیشتی از چند سال پیش آغاز شده که با آبگیری و انتقال خط لوله بخش اعظمی از این منطقه از نعمت آب سالم پایدار برخوردار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هرگونه اقدام مثبت و رو به جلو باید در سفره مردم احساس شود اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، توجه به وضعیت اقتصادی، ارتقای شاخص‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و گردشگری از دغدغه‌های اصلی ما در این دولت است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: نباید برای حل مسایل و کاهش بروکراسی اداری به قوانین دست و پا گیر تکیه کنیم بلکه با ارائه راهکار مناسب گرهی از مشکلات مردم را باز کرده و زندگی و آینده مردم را تضمین کنیم.

عاملی اظهار کرد: بنای دولت، صداقت و روراستی و حل مسایل معیشتی مردم تحت هر شرایطی است و ما نیز به این اصول پایبند خواهیم بود.

او از مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی خواست که برای حوزه کاری خود برنامه‌های دقیق و تخصصی تهیه کنند و به شهرستان گرمی نیز در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعتی، عمرانی و خدماتی و اقتصاد مرزی توجه ویژه داشته باشند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برای بخش کشاورزی استان برنامه ریزی مناسب و تخصصی در دست تدوین است افزود: در مرحله نخست مجموعه گلخانه آنگوتلار سرمایه گذاری می‌شود تا چند ماهه آینده این گلخانه با ظرفیت عالی به چرخه فعالیت برگردد و ۷۰ نفر بصورت مستقیم در این مجموعه شاغل می‌شوند.

عاملی با بیان اینکه شهرستان گرمی بیشترین مرز را با کشور آذربایجان دارد گفت: باید از ظرفیت مرز‌ها در راستای تولید ثروت استفاده شود، این موقعیت فرصت بزرگی است و بهره مندی کامل این شهرستان از منطقه مرزی در اولویت پیگیری هاست.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت منحصر بفرد دریاچه گردشگری گیلارلو گفت: پنج کیلومتر از راه ورودی گرمی- اردبیل و ۱۷ کیلومتری گرمی_امیرکندی آسفالت ریزی شده و در آینده نزدیک علائم ایمنی و خط کشی انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی گرمی نیز اظهار کرد: وضعیت فاضلاب باید تا سال آینده تعیین تکلیف شده و تا قبل از فصل سرما به بهسازی جاده این شهرک اقدام اساسی شود.

عاملی اضافه کرد: هفته آینده جلسه‌ای با مجموعه دبیرخانه مناطق آزاد تجاری صنعتی در تهران برگزار می‌شود که موضوع منطقه آزاد استان اردبیل نیز بررسی و تحقق این موضوع در سطح شورای عالی امنیت ملی پیگیری و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.