آذران گفت: در صورتی که بیمار دارویی مصرف می‌کند، پس از تزریق واکسن کرونا نباید خودسرانه داروی خود را قطع کند بلکه باید با پزشک معالج مشورت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آذرخش آذران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پس از دریافت واکسن کرونا، فرد باید در منزل استراحت و مایعات زیادی مصرف کند و از فعالیت فیزیکی شدید نیز پرهیز شود، در صورتی که بیمار دارویی مصرف می‌کند، پس از تزریق واکسن نباید خودسرانه داروی خود را قطع کند و حتما باید با پزشک معالج مشورت کند.

او افزود: پس از دریافت واکسن ممکن است عوارضی مانند تب و لرز، احساس خستگی، کوفتگی و بدن درد بروز پیدا کند که عوارض نگران‌کننده‌ای نیستند و فرد پس از ۷۲ ساعت بهبود پیدا می‌کند. اخیرا برخی منابع اعلام کرده‌اند که ممکن است این عوارض در برخی افراد تا هفت روز ادامه پیدا کند و در برخی افراد نیز هیچ عارضه‌ای نداشته باشد.

آذران با بیان اینکه قبل از دریافت واکسن نباید از دارو‌هایی مانند استامینوفن و آنتی هیستامین و دارو‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی استفاده شود، زیرا ممکن است مصرف این دارو‌ها روند تشکیل آنتی‌بادی را با مشکل مواجه کند، تصریح کرد: پس از دریافت واکسن، مصرف این دارو‌ها ممانعتی ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار