غربالگری بینایی کودکان در کیش

۲۶۲ کودک کیشوند در غربالگری تنبلی چشم مشارکت کردند.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،کهورزاده، رییس اداره بهزیستی کیش گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶۲ کودک در این جزیره زیر پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم رفته اند. 

کهور زاده افزود:سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان ۳تا ۶ سالگی است ,در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان صدمات جبران ناپذیری برای کودک  ایجاد می‌شود.

او گفت: تنبلی چشم یک اختلال است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان و اگر تشخیص به موقعه انجام نشود منجر به کم بینایی و حتی نابینایی کود می‌شود. هم اکنون برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در اداره بهزیستی کیش در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ انجام می‌شود و موسسه پیام باران ثمین کیش با شماره تماس ۴۴۴۳۲۱۰۱ و موسسه سلدای زندگی کیش با شماره تماس ۰۹۱۲۲۵۰۴۵۳۶ تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

وی گفت: با استفاده از این طرح کودکان سه تا ۶ سال به مراکز معاینه چشم رفته و آن دسته از کودکانی که مشکل بینایی خاصی داشته به چشم پزشک ارجاع داده و مشکل بینایی آن‌ها مشخص می‌شود.

 این طرح به منظور جلوگیری از شیوع ویروی کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون هیچ گونه تماس فیزیکیبا دستگاه‌های پلاز اپتیکس و E چارت انجام می شود.

 رییس اداره بهزیستی کیش گفت: تمام کودکان گروه هدف  باید غربالگری بینایی شوند تا در صورت مشکلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقع از مشکلات بینایی پیشگیری  شود.

تنبلی چشم یا "آمبلیوپی" نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می‌شود و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان از عوارض ناشی از آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.