با افتتاح بخش ویژه مطالعه ناشنوایان در کتابخانه عمومی اراک مطالعه این قشر در استان مرکزی امکان پذیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  همزمان با هفته کتابخوانی نخستین بخش مطالعه ویژه ناشنوایان استان مرکزی در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک راه‌اندازی شد.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: از ۲۹ بخش مطالعه ویژه ناشنوایان تجهیز شده در سطح کتابخانه‌های کشور ۱۰ مورد آن راه‌اندازی رسمی شده و فعالیت دارد که با آغاز به‌کار این بخش در کتابخانه دکتر حصیبی اراک شمار این خدمات به یازده مورد رسید.

مهدیان‌پور افزود: شمار منابع نوشتاری و کتب منتشر شده ویژه ناشنوایان محدود است و ۵۶ عنوان و ۷۲ نسخه کتاب برای این بخش تهیه شده و ۲۱ نسخه از منابع چند رسانه‌ای زندگی مفاخر نیز به همت نهاد برای ناشنوایان مناسب‌سازی و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان کرد: خدمات مطالعه در بخش ناشنوایان کتابخانه دکتر حصیبی اراک بیشتر کتابدارمحور است و ارایه برنامه‌های قصه‌گویی، داستان نویسی، نقاشی و انواع آموزش‌ها در این زمینه پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: خدمات در این بخش با هدف رفع نیاز‌های اطلاعاتی، گسترش فرهنگ مطالعه، رشد و گسترش سطح علم و دانش جامعه، اطلاع‌رسانی، آموزش و غنی‌سازی اوقات فراغت این گروه انجام می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.