استاندار در بازدید از انبار اموال تملیکی گیلان گفت: مبارزه با قاچاق کالا حمایت عملی از تولید و تحقق شعار امسال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۳۰ آبان ماه) در حاشیه بازدید از انبار اموال تملیکی استان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با ورود کالا‌های قاچاق به کشور اشاره کرد و گفت: اموال و کالا‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد استان می‌شوند، در این انبار ضبط و مورد رسیدگی قضایی قرار می‌گیرد.

او بر لزوم به حداقل رسیدن زمان ورود کالا به انبار و تعیین تکلیف آن‌ها تأکید کرد و افزود: در سال میلیارد‌ها دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود که با ضربه به تولید داخلی، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر مبادی ورودی و خروجی و ارزیابی دقیق کالا‌ها برای جلوگیری از عرضه اقلام قاچاق تأکید کرد و اظهار داشت: باید از همه بستر‌ها در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده شود.

عباسی رسیدگی به کالا‌های فاسدشدنی را جزء اولویت‌ها دانست و ادامه داد: دستگاه‌های متولی با هماهنگی بیشتر ضمن تسریع امور، از اتلاف کالا‌ها و تضییع حقوق افراد جلوگیری کنند.

او تصریح کرد: ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم که با مواد غذایی، سلامت و مواد اولیه چرخه تولید مرتبط هستند، نباید حتی یک روز هم معطل بماند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.