یک نویسنده گفت: ناشران برای انتشار کتاب‌هایی که هم اکنون در بازار نشر می‌بینید، از کاغذ آزاد استفاده می‌کنند.

مهدی رضایی نویسنده و مدرس داستان نویسی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب جدیدش بیان کرد: فعلاً کتاب جدیدی منتشر نکرده ام؛ چون هنوز نگارش اثرم به اتمام نرسیده است و ناشران به من می‌گویند اوضاع نشر خوب نیست.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: ناشران برای انتشار کتاب‌هایی که هم اکنون در بازار نشر می‌بینید، از کاغذ آزاد استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شد قیمت کتاب دو تا سه برابر افزایش یابد؛ در نتیجه آن آمار انتشار کتاب کاهش پیدا کرد.

این نویسنده با اشاره به اینکه اکنون مخاطب کتاب برای تهیه دو کتاب باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه کند، اظهار کرد: این میزان باتوجه به شرایط اقتصادی امروز مطلوب نیست. دولت حداقل کاری که می‌توانست در زمینه انتشار کتاب انجام دهد، این بود که کاغذ دولتی را در اختیار ناشران بگذارد. ناشران از آذر ماه سال گذشته کاغذ دولتی دریافت نکرده اند و این مسئله واقعاً دردناک است.

این مدرس داستان نویسی ادامه داد: پیش از این مولفانی که هزینه انتشار کتابشان را به ناشر پرداخت می‌کردند، با سه تا چهار میلیون تومان می‌توانستند کتاب منتشر کنند. هم اکنون هزینه انتشار کتاب افزایش یافته است و با این رقم نمی‌توان کتاب جدیدی منتشر کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار