کشف ۱۸ دستگاه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در لنگرود

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۸ دستگاه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود، گفت: نیروی انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او از کشف ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در منطقه چاف و چمخاله لنگرود خبر داد و افزود: مأموران کلانتری ۱۳ چاف و چمخاله این شهرستان پس از اقدامات فنی و تخصصی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد فردی سودجو در منزل مسکونی خود نسبت به استفاده غیرمجاز از دستگا‌ه‌های استخراج ارز دیجیتال اقدام می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه با شناسایی محل استفاده رمز ارزها، صحت موضوع محرز شد، اظهار داشت: با هماهنگی قضایی، مأموران انتظامی به همراه نماینده اداره برق به آدرس مورد نظر اعزام شدند.

سردار عزیزالله ملکی ادامه داد: پلیس در بازرسی از این مکان، ۱۸ دستگاه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال کشف کرد.

او همچنین به دستگیری و معرفی متهم ۳۵ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کشف شده را ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرائم اقتصادی غیرقانونی، گامی مؤثر در حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
درود