سیل شدید هفته گذشته کانادا که منجر به رانش زمین در این منطقه شده است، تاکنون چهار قربانی گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، سازمان پزشکی قانونی استان «بریتیش کلمبیا» کانادا کشف ۳ جسد دیگر در نزدیکی روستای «پمبرتون» را تایید کرد و تعداد جان باختگان سیل کانادا را به چهار نفر افزایش داد.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، جست‌و‌جو‌ها برای یافتن پنجمین جسد همچنان ادامه دارد.

رانش زمین که بر اثر سیل ایجاد شده، دوشنبه هفته گذشته رخ داد و باعث شد موجی از سنگ و آوار در بزرگراهی بین پمبرتون و لیلوئت فرود بیاید. اولین جسد روز دوشنبه یافت شد و از آن زمان جست‌و‌جو‌ها ادامه داشته است.

بنابر اعلام مقامات محلی، این سیل و رانش زمین باعث شده است میزان سوختی که افراد می‌توانند در پمپ‌بنزین‌ها تهیه کنند کاهش پیدا کند. گفته شده است، محدودیت‌های اعمال شده برای مصرف سوخت تا ابتدای ماه دسامبر سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام گاردین، ۱۸ هزار نفر همچنان در «فاجعه وحشتناکی»‌ گیر کرده اند. جان هورگان، استاندار بریتیش کلمبیا نیز روز چهارشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در شهر ابوتزفورد پلیس به کمک قایق و بالگرد تاکنون موفق شده است ۱۸۰ نفر را از منطقه تخلیه کند؛ این در حالی است که در برخی دیگر از مناطق مثل تولامین، ۴۰۰ نفر از روز پنجشنبه گیر افتاده اند. در شهر مریت نیز هفت هزار نفر از خانه‌های خود فرار کرده اند.

ارتش کانادا از روز چهارشنبه بسیج شده است و در بسیاری از مناطق برای کمک به باز کردن جاده‌ها و ساخت سد جدید مشغول فعالیت است. ظرف چند ماه گذشته بریتیش کلمبیا واقع در ساحل اقیانوس آرام کانادا، متحمل حوادث طبیعی مکرر شده است.

این منطقه اواخر ژوئن دوره گرمای بسیار شدیدی را تجربه کرد که به گفته کارشناسان نتیجه تغییرات اقلیمی است که سیل‌های شدید را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار