به دنبال تلاش‌های مستمر در تزریق داروی ترومبولیز برای مبتلایان سکته مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، جشن هزارمین تزریق آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار و از کادر تزریق این داروی حیاتی تجلیل شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جواد احمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بسیاری از مسائل مانند افزایش استرس و کاهش ورزش همگانی می‌تواند میزان ایجاد استروک را افزایش دهد، اما طبق بررسی‌ها به موضوع پیشگیری چندان توجهی نشده در حالیکه با کار‌های کم هزینه میتوان قسمت اعظم موضوع را مدیریت کرد.

دکتر مهدی فرهودی متخصص مغز و اعصاب نیز در این مراسم اظهار کرد: سکته‌ی مغزی دومین علت مرگ‌ومیر در جهان است و سن بروز سکته مغزی در ایران ۱۰ سال کاهش یافته و درحالیکه ده سال قبل از هر شش نفر تنها سه نفر به این بیماری مبتلا می‌شدند، اما اکنون به چهار بیمار کاهش یافته است؛ لذا در سال ۱۳۹۶ داروی TPA یا اهمیت زمانی طلایی برای اولین بار بررسی شد.

او از تدوین برنامه جامع مدیریت سکته مغزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کاهش بروز میزان سکته مغزی، افزایش پوشش خدمات درمانی فاز حاد سکته مغزی، کاهش میزان مرگ و میر، عوارض و ناتوانی ناشی از آن و بهبود ارائه‌ی خدمات به بیماران از جمله اهداف تدوین این برنامه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.