عبادی بر هماهنگی و برنامه‌ریزی همه نهاد‌های مربوطه به منظور تشویق و ترویج فرهنگ پرداخت زکات و جمع‌آوری آن تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سالم عبادی، فرماندار رامشیر با اشاره به برگزاری جلسه شورای زکات با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین معرف؛ امام جمعه، طبا؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات شهرستان گفت: بررسی عملکرد شورای زکات و میزان پرداخت زکات در ۸ ماه امسال نشان می‌دهد که رامشیر یکی از شهرستان‌های برتر در این زمینه در سطح استان خوزستان شده است.

او بر لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی همه نهاد‌های مربوطه به منظور تشویق و ترویج فرهنگ پرداخت زکات و جمع‌آوری آن در جامعه تاکید کرد و افزود: آموزه دینی و فرهنگی زکات و تشویق و هم افزایی و همکاری با کشاورزان اهمیت این موضوع را بیان کرده اند.

عبادی اظهار داشت: باید با مشارکت و تعامل همه نهاد‌ها مبالغ زکات به صورت هدفمند و در قالب شورای زکات جمع‌آوری و برنامه‌ریزی شود.

زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل؛ نقدین (طلا و نقره)، انعام ثلاثه (گاو، گوسفند و شتر) و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما) را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند، البته مقدار پرداختی هر یک از این کالا‌ها متفاوت بوده و در فقه تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.