۲ پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به کار ۲ پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا گفت: برای خریداری کانکس و تجهیز این پیشخوان‌ها اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او در آیین بهره‌برداری از پیشخوان‌های کتاب در روستای جوانمردی شهرستان خانمیرزا و محله حاجی‌آباد لردگان افزود: با راه‌اندازی این پیشخوان‌ها امکان بهره‌مندی مردم ساکن در مناطق کمتر برخوردار از خدمات کتاب و کتابخوانی فراهم می‌شود و با توجه به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخان‌ها، به طور متناوب کتاب‌های موردنیاز مراجعه‌کنندگان تامین و در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


فرهادی با بیان اینکه سطح خدمات کتابخانه‌های عمومی دیگر محدود به امانت کتاب نیست، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه‌ها و پیشخوان‌های خدمات کتابخانه‌ای با برپایی محافل ادبی و هنری، برگزاری جلسات مشاوره ای، فعال کردن بخش کودک همراه با قصه گویی و مهارت افزایی و همچنین پشتیبانی از کانون‌های قرآن و عترت به قرارگاه‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند.

او بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه پیشخوان‌های خدمات کتابخانه‌ای در استان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل آنکه نمی‌توان در هر محله یک کتابخانه مستقل راه‌اندازی کرد، با تامین کانکس و راه‌اندازی پیشخوان‌ها زمینه لازم برای توسعه فرهنگی محله‌ها، روستا‌ها و به ویژه مناطق کمتر برخوردار فراهم خواهد شد و از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی روند کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز دنبال می‌شود.

فرهادی همچنین بر افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه خدمات مشاوره‌ای در کتابخانه‌های عمومی و پیشخوان‌های کتاب تاکید کرد و گفت: اداره امور کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارد تا پیشخوان‌های ایجاد شده در استان را در روز‌هایی که کتابداران در آن فعالیت ندارد در اختیار ارگان‌ها به ویژه پایگاه‌های بسیج قرار دهد تا برنامه‌های فرهنگی مختلفی را به اجرا بگذارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار