معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برگزاری رویداد بین‌المللی یوسرن توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان سارا مبارک، معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار کننده سومین روز از رویداد بین المللی یوسرن شد.

او افزود:این دانشگاه از ماه‌های پیش توسط شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی یوسرن به عنوان یکی از حامیان پنجمین دوره این رویداد بین المللی در بازه زمانی ۶ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۱ و معادل با ۱۵ تا ۲۲ آبان مجری برگزاری یکی از روز‌های آن انتخاب شده بود.

مبارک کنگره بین المللی یوسرن را از جمله برنامه هایی خواند که هرساله با سخنرانی دانشمندان یک درصد برتر و برندگان جایزه نوبل و ابل به صورت بین‌رشته‌ای برگزار می‌شود.

به گفته او در ۴ سال‌ اخیر کشورهای ایران، اوکراین، ایتالیا و مجارستان میزبان این رویداد بوده‌اند و امسال با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا این کنگره به میزبانی کشور ترکیه انجام شده است.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد:این دانشگاه‌ با حضور در این کنگره و ساخت کلیپ‌های مستند از قدمت، فرهنگ، سنن و آداب و جاذبه‌های گوناگون منطقه آزاد اروند در بخش‌های افتتاحیه و اختتامیه، سعی معرفی این منطقه تحت پوشش خود کرد تا شرایطی را برای جذب دانشمندان و پژوهشگران جهانی به این منطقه فراهم آورد.

مبارک توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی آبادان سال گذشته نیز یکی از حامیان پنجمین کنگره بین‌المللی یوسرن بود و توانست به مقام سوم در بین مراکز یوسرن دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران دست یابد.

شهرهای آبادان،خرمشهر و شادگان از شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.