صدیقی گفت: به دنبال بارش شدید باران در شوشتر، ۱۳۰ خانواده این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند که به آن‌ها امدادرسانی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهاب صدیقی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: در پی وقوع بارش شدید باران و سیل در شهرستان شوشتر، هماهنگی‌های لازم برای امدادرسانی در مناطق دچار سیل انجام شد.

او  با اشاره به تخلیه آب در مناطق آبگرفته در شهرستان شوشتر افزود: با تلاش امدادگران ۱۳۰ خانوار گرفتار در سیل جابجا و میان آن‌ها غذای گرم توزیع شود.

صدیقی بیان داشت: به علت بارش باران، امروز کار بازسازی در مناطق زلزله زده اندیکا متوقف شده بود و ادامه بازسازی مناطق زلزله زده از امروز از سر گرفته می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ واحد آواربرداری، ۸۵ واحد آرماتور بندی پی، ۸۰ واحد فندانسیون بتنی و ۶۳ واحد نصب اسکله انجام شده است و کار بازسازی در مناطق زلزله زده با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تقسیم کاری که با استان لرستان انجام شده نسبت به ۱۰ روز گذشته شتاب گرفته است.

علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به خانوارهای متاثر از آبگرفتگی بر اثر بارش باران که از روز گذشته آغاز شده از سوی هلال احمر ادامه دارد.

خدادادی گفت: تا کنون یک هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در مناطق آسیب دیده از آبگرفتگی در شوشتر با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر و گروه های جهادی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی در بخشی از شهرک علم الهدی شوشتر فروکش کرده است ادامه داد: توزیع اقلام امدادی بین خانوارهای آسیب دیده از آبگرفتگی همچنان بر اساس نیاز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲ مرکز اسکان اضطراری نیز در مدارس شهید امیدی در منطقه گلزار و دبیرستان کشاورز در شهرک علم الهدی شوشتر آماده سازی و تجهیز شد که پذیرش خانوارهای آسیب دیده در این مراکز در حال انجام است.

وی از بازگشایی مسیر مسدود شده و دفع آب های سطحی در این شهرک خبر داد.

خسارت آبگرفتگی ها در شوشتر

خدمات رسانی به مناطق آبگرفته در شوشتر

حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر گفت: ریزش رحمت الهی برای منابع آبی و اراضی کشاورزی بسیار اهمیت دارد و حدود ۴ ساعت دیروز باران بارید که میزان بارش در این شهرستان ۸۲ میلیمتر بارندگی ثبت شد.

او بیان داشت: این میزان بارش باران در ۴ ساعت بالا‌تر از حد نرمال بود و روان آب در معابر ایجاد شد و تصاویر آغاز بارندگی در فضای مجازی منتشر شد و در شوشتر آمادگی لازم وجود داشت و مشکل خاصی نبود.

پنبه دانه پور افزود: با پایان بارندگی آبگرفتگی در شوشتر برطرف شد و فقط در ۲ منطقه آبگرفتگی ادامه داشت در 4 خیابان شهرک علم هدی آب به سمت منازل مردم رفت و تخلیه آب صورت گرفت.

خسارت آبگرفتگی ها در شوشتر

فرماندار شوشتر با بیان اینکه آبگرفتگی سکونتگاه در این شهرستان کاملا تخلیه شده است، تلفات جانی نداشتیم، تصریح کرد: در جاده شوشتر یک نفر احشام خود را از دست داد که بیمه بود، با اقدامات انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل خاصی در شوشتر نیستو غذای گرم تهیه و توزیع می‌شود همچنین فرش‌های منازل آبگرفته با کمک فرمانداری و شهرداری به قالیشویی منتقل شدند.

خسارت آبگرفتگی ها در شوشتر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
جای تامل دارد که یا آب نیست و یا سیل هست داخل خانه های مردم! شاید این نتیجه عدم مدیریت و عدم توجه مردم باشد. خیلی از مشکلات نتیجه دم دمی بودن و عدم توجه به آینده است ...
آخرین اخبار