عضو هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک گفت: جدایی چهار رشته وزنه برداری، دو و میدانی، شنا و تیراندازی از ورزش معلولان و الحاق آن‌ها به فدراسیون‌های ورزشی ملی کشور‌ها فعلا منتفی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی رضایی عضو هیات رئیسه کمیته ملی  پارالمپیک گفت: واگذاری تعدادی از رشته‌های ورزشی معلولان به فدراسیون‌های ورزشی ملی اقدامی عجولانه و بدون ایجاد زیرساخت لازم بود که موجب ایجاد مشکلاتی شد.

او افزود: هیات‌های ورزشی جانبازان و معلولان در استان‌های مختلف زیر ساخت‌های لازم، مربی و زمینه برگزاری مسابقات ویژه توان‌یابان را ایجاد کرده بودند، اما با جدایی برخی رشته‌ها و واگذاری آن‌ها به فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی سالم، فقدان زیرساخت و مناسب نبودن اماکن ورزشی برای ورزشکاران توانیاب مشکل ساز شده است.


بیشتر بخوانید


عضو هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک بیان کرد: البته در برخی رشته‌ها و فدراسیون‌ها مانند تکواندو نتایج خوبی از الحاق رشته‌های معلولان به فدراسیون به دست آمد که ویلچری نبودن تکواندوکاران توانیاب، وابسته نبودن رشته تکواندو به زیرساخت ویژه و فعالیت درازمدت و پرسابقه تکواندوکاران معلول در قالب این فدراسیون ملی از جمله دلایل موفقیت تکواندو معلولان در این فدراسیون است.

رضایی بیان کرد: بسیاری از رشته‌های ورزشی معلولان با ویلچر انجام می‌شود و زیرساخت اماکن ورزشی در استان‌های کشور باید برای استفاده این ورزشکاران آماده سازی گردد.

او تصریح کرد: هدف فدراسیون جهانی معلولان از ادغام ورزش توانیابان با فدراسیون‌های ملی استفاده از ظرفیت حامیان مالی برای ورزش معلولان است و لازم است در کشورمان در این زمینه ضعف‌های فرهنگی مرتفع شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.