امروز مراسم تجلیل از اساتید فرهیخته و دانشجویان برگزیده سیزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا ملک پور افشار، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم تقدیر از اساتید فرهیخته و دانشجویان برگزیده سیزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: المپیاد دانشجویان علوم پزشکی یکی از مهمترین رویداد‌های رقابتی ملی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که هدف آن ارتقای روحیه نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی است.

او افزود:هدف المپیاد تنها شناسایی تعداد معدود دانشجویان مستعد نیست بلکه هدف ارتقای روحیه تلاش و تفکر عمیق علمی و استدلال منطقی در کلیه دانشجویان است که این نگاه باعث شده که هم در سال‌های قبل و هم امسال، کلاس‌های آماده سازی المپیاد در کرمان فقط برای یک گروه محدود از دانشجویان برگزار نشده بلکه در همه حیطه‌ها کلاس‌ها با حضور دانشجویان علاقمند از همه دانشگاه‌های استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شد و در حیطه کارآفرینی هم کلاس‌ها به صورت کشوری برگزار می‌شدند و دانشجویانی از سایر دانشگاه‌های کشور هم در کلاس‌های این حیطه شرکت داشتند.

ملک پور تصریح کرد:المپیاد در دانشگاه کرمان همیشه پررنگ بوده و در سال‌های قبل هم تلاش‌های زیادی انجام شده که زیربنای دستاور‌های امسال و سال‌های آتی هستند و امسال سعی شد از محدودیت‌ها کرونا فرصت ساخته شود. با توجه به اینکه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شدند، مدیر EDC کرمان، نوری حکمت، با مدیران EDC‌های دانشگاه‌های ایران، تهران و شهید بهشتی و مازندران تعامل کردند و همکاری برای برگزاری مشترک کلاس‌ها صورت گرفت؛ و در نتیجه با کمترین هزینه، فرصت آموزشی بیشتری برای دانشجویان فراهم شد.

او افزود: در فاز اولیه دانشجویان خیلی زیادی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و این کلاس‌ها نگرش خوبی برای دانشجویان ایجاد می‌شود.

ملک پور تصریح کرد: برندگان ما این تعداد نیستند بلکه کسانی هستند که در این دوره‌ها شرکت کردند و دیدگاه جدیدی را پیدا می‌کند.

او بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نقش پر رنگی در این حیطه داشته است ودر این دوره آموزش‌ها مجازی بوده و یک شبکه آموزش ایجاد کردیم که دانشگاه‌های کرمان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مازندران باهم در ارتباط بودند و بسیاری از کار‌های المپیاد با کمک دانشجویان برتر انجام شده و تجربه نشان داده است هر وقت از دانشجویان استفاده می‌کنیم در آن حیطه موفق می‌شویم.

او بیان داشت: در این المپیاد مدال‌های زیادی جمع آوری شده که یک رکورد‌ برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است و این افتخاری است برای دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان که آینده سازان کشورمان هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد:در این دوره از رقابت‌ها ۵ هزار دانشجو از سراسر کشور شرکت کردند که در مرحله کشوری ۲ هزارو ۵۰۰ نفر انتخاب شدند؛ سپس در آزمون مرحله دوم، از میان رتبه‌های برتر، تیم‌های دانشگاهی تشکیل شده و در رقابت گروهی شرکت کردند.

ملک پور افزود: در پایان رقابت‌های این دوره تیم سه نفره حیطه تفکر علمی در علوم پایه پزشکی کرمان موفق به کسب مدال طلای کشوری و تیم سه نفره حیطه آموزش پزشکی کرمان موفق به کسب مدال نقره کشوری شد.

در آزمون انفرادی مدال‌های نقره و برنز حیطه مطالعات بین رشته سلامت و مدال برنز حیطه تفکر علمی در علوم پایه پزشکی نیز به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعلق گرفت. در مجموع ۹ مدال و ۶ دیپلم افتخار، دستاور‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رقابت‌ها بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار