علمی‌نیا گفت: برخی از سینماگران با پذیرش خطر نمایش و اکران‌های سینمایی سنت شکنی کردند و سبب رونق گرفتن سالن‌های پخش فیلم و سینما شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علمی‌نیا تهیه‌کننده «عاشقانه‌های تلخ»  بیان داشت: جواد مزدآبادی که نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم را در دست گرفته است، شخصیت محوری داستان را دختری بنام «سایه» قرارداده و در طراحی قصه و کاراکتر‌ها تلاش شده  مواجه دختران و زنان ایرانی با مشکلات و مسائلی که جامعه امروز در مقابل آنان قرار داده است، نمایش دهد.

عضو کانون کارگردانان سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: مکان و لوکشین فیلمبرداری بیشتر در شهر ساوه و بخش‌های روستایی آن انتخاب شده است تا قصه فرصت مناسبی برای پرداختن پیدا کند. «رعنا» دختری است کارگر که در یک کوره پز خانه کار میکند. در یکی از روز‌ها پس از پایان ساعت کار وقتی به سوی خانه باز می‌گردد متوجه می‌شود دختری که «سایه» نام دارد قصد دارد خود را روی ریل راه آهن بیندازد و اقدام به خودکشی کند. با دیدن این صحنه رعنا به کمک او می‌شتابد و جانش را نجات می‌دهد، اما این تازه شروعی است برای یک ماجرای پر پیچ و خم. چرا که سایه بخاطر روی دادن قتل یک مرد مورد تقعیب اهالی روستا قرار گرفته و به سبب رفتن در دل این دردسر بزرگ و رویایی با افرادی که نمی‌خواهند فرصتی برای بازگویی حرف‌های سایه بدهند تنها راه برون رفت از حاشیه دردناک را رها کردن خود روی ریل راه آهن و جان سپردن در زیر قطار می‌بیند، اما حضور سایه بعنوان ناجی او سبب می‌شود قصه از زاویه دیگری به جریان بیفتد.

 فیلمساز برگزیده جشنواره فیلم میلان ایتالیا در ادامه مطرح کرد: درخواست پروانه ساخت فیلم در سامانه ثبت شده است و تا زمان صدور پروانه  نشست‌های پیش تولید فیلم آغاز می‌شود. گرچه گفت‌وگو با گزینه‌های بازیگری از جمله امیر محمد زند ادامه دارد. تقریبا نامزد‌ها و کاندیدا‌های نقش آفرینی پس از رایزنی تثبیت شده‌اند از این‌رو شهره سلطانی، نیلوفر پارسا، محمد فیلی، کیانوش گرامی، آرش مومنی به ایفای نقش و بازیگری شخصیت‌های فیلم خواهند پرداخت.

 از دست اندرکاران و عوامل پشت صحنه فیلم می‌توان به حمید شکوهی به‌عنوان فیلمبردار، مهرداد دادگری صدابردار، سارا گرزین طراح صحنه و لباس، بابک شعاعی و دانیال شعاعی طراح گریم نام برد که تاکنون برای همکاری در این پروژه با آن‌ها توافق شده است. همچنین سیدضیاء هاشمی به عنوان مشاور فیلمساز این پروژه می‌باشد.

علمی نیا در ادامه ضمن قدردانی از همکاران سینمایی خود تصریح کرد: سینماگرانی نظیر سعید سهیلی و مسعود اطیابی در زمان همه گیری کرونا و خلوت شدن فضا‌های فرهنگی از جمله سینما و تئاتر با پذیرش خطر نمایش و اکران‌های سینمایی سنت شکنی کردند و سبب رونق گرفتن سالن‌های پخش فیلم و سینما شدند تا فیلم‌های دیگر هنرمندان نیز به پخش و اکران برسد.

عضو جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی در پایان گفت: خانه فیلم و هنر ایرانیان به عنوان مجری طرح فیلم سینمایی «عاشقانه‌های تلخ» قصد دارد تا پایان سال جاری ساخت فیلم را به اتمام برساند و آن را به برنامه نمایش و اکران فیلم‌های نوروزی برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار