مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: امسال با توجه به دمای بالا و جوانه‌ندادن گل زعفران، عملکرد این محصول به میزان یک و نیم کیلوگرم در هکتار کاهش دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با کاهش کشت زعفران ، حمایت‌های لازم برای توسعه کشت زعفران در دامغان انجام می‌شود.

او اظهار داشت: شهرستان دامغان ۱۷ هکتار سطح زیر کشت محصول زعفران دارد و مناطق کشت شده زعفران در شهرستان حومه فرات امیرآباد و رودبار است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان اضافه کرد: این محصول ارزشمند شهرستان از لحاظ کیفی دارای ویژگی‌های ممتاز و مسئول تولیدی دامغان از لحاظ طعم و رنگ منحصربه‌فرد است و در تمام مناطق شهرستان از کیفیت مطلوب برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: امسال از طریق حمایت‌های بانکی، اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت زمینه توسعه این گیاه ارزشمند با نیاز آبی کم فراهم شده است که با توجه به فصل رویش «پاییز و زمستان» و شرایط گیاهی قابلیت کشت و کار در مناطق مختلف شهرستان دامغان فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: با توجه به عملکرد این محصول و اشتغال‌زایی آن از گونه‌های اولویت‌دار جهادکشاورزی دامغان است و حمایت‌های لازم برای توسعه آن در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.