نیارکی گفت:آئین آزادسازی ۳۰ زندانی، به مناسبت هفته بسیج، همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در آئین آزادسازی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد بابیان اینکه  امام خمینی (ره)در سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کرده و بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی تأکید کردند، گفت: در آن زمان جمعیت کشور قریب به ۳۶ میلیون نفر بود که همه جمعیت کشور مد نظر امام راحل بود.

او بااشاره به اینکه امروزه در هر کجا که نیاز به حضور بسیج است این نیرو حضور دارد، افزود: از بحث سیل و زلزله گرفته تا حوزه بهداشت و سلامت حضور بسیجیان را شاهد و ناظر هستیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر نقش انکار ناپذیر بسیجیان در بحث مقابله با کرونا و امداد رسانی به اقشار مختلف در این ایام، گفت: با شیوع کرونا بسیج از جمله اولین‌هایی بود که در عرصه‌های مختلف مقابله با کرونا در حوزه بهداشت، سلامت، تهیه و پخش کمک معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر حاضر بود.

صادقی نیارکی ادامه داد: بسیج بعد از حضور موفق در برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با همت عالی و مشارکت در تأمین بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، برای آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد و دارای بدهی مالی، بار دیگر نقش مهم و مؤثر خود را اثبات می‌کند.

او با تأکید براینکه به شاکله بسیج احترام می‌گذاریم و عضویت در بسیج را افتخار می‌دانیم، افزود: اندیشه و تفکر بسیجی، باید در همه ابعاد جامعه و همه کارگزاران و حقوقدانان، جریان پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، افزود: اگر به سمت گسترش و ترویج تفکر بسیجی حرکت کردیم، به یقین به سمت مدینه فاضله حرکت می‌کنیم و مقصد نزدیک است.

 در ادامه این مراسم ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد و نیازمند مالی، با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار و با مشارکت سپاه و خیران نیکوکار در استان زنجان آزاد و به آغوش خانواده‌های خودبازگشتند که ۴نفر از این زندانیان به صورت نمادین در این مراسم حضور و با اهدای گل از سوی مسئولان، آزاد شدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.