دو کتابدار جهرمی در جمع برترین های حوزه کتاب و کتاب خوانی استان فارس قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی امیر زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جهرم گفت: مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان فارس با تقدیر از کتابداران و مروجان کتابخوانی برگزیده در استان برگزار شد.

او بیان کرد: در این مراسم از ۳۱ برگزیده فعال در حوزه کتابخانه‌های عمومی شامل کتابداران برتر استان، کتابخانه‌های نهادی برتر، خدمتگزار برتر، کتابخوانان برتر استان در رده های سنی، خیرین و انجمن های برتر، و فعالیت های برگزیده در فضای مجازی تجلیل شد.

امیر زاده با اشاره به برترین های حوزه کتاب در شهرستان جهرم تصریح کرد: در این مراسم طاهره رجبی از کتابخانه عمومی امام صادق (ع) شهر قطب‌آباد در بخش مسئولان برتر و سمانه رستمی از کتابخانه شهدای علویه در بخش فعالیت خدمات شاخص کتابخانه‌ای برگزیده شدند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جهرم ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم، ۹ کتابخانه‌ی مستقل دارد که از این تعداد، سه کتابخانه در بخش خفر، ۲ کتابخانه در بخش مرکزی، یک کتابخانه در بخش کردیان و ۲ کتابخانه‌ مشارکتی در کتابخانه‌ تابش وابسته به اداره آموزش و پرورش و یک کتابخانه‌ مشارکتی در زندان جهرم دارد.

او افزود: در سطح شهرستان نزدیک به ۱۳ هزار نفر عضو داریم که چهار هزار نفر آن‌ها فعال هستند و با کتابخانه‌های شهرستان ارتباط مستمر دارند.

امیر زاده اضافه کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم ۱۶ کارمند و تعداد قابل توجهی رابط در روستاهای کم‌ جمعیت داشته که بیش از ۱۲ هزار نسخه به کتاب‌های شهرستان تزریق شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.