وزیر کشور فرانسه از خشونت شدید در اعتراضات گوادلوپ خبر داد و اعلام کردند برقراری نظامی عمومی در این منطقه پیش شرط هر گفت‌وگویی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با رادیو داخلی فرانسه گفت: «همچنان صحنه‌هایی از خشونت شدید وجود دارد که به نیرو‌های پلیس با گلوله‌های واقعی شلیک می‌شود».

اعتصاب عمومی مردم گوادلوپ که از جزایر تحت استعمار فرانسه است، روز دوشنبه وارد دومین هفته خود شد و با اینکه به گفته وزیر کشور از روز یکشنبه ۲۰۰ افسر پلیس به نیرو‌های مستقر اضافه شده اند تا به مهار ناآرامی‌ها کمک کنند، بسیاری از فروشگاه‌ها پس از غارت شبانه همچنان بسته هستند.

سباستین لکورنو، وزیر سرزمین‌های فرادریایی فرانسه در گفت‌وگو با تلویزیون فرانس ۲ اعلام کرد: «به همراه تعدادی دیگر از دولت مردان فرانسه به گوادلوپ سفر می‌کنند تا اوضاع را بررسی کنند.»

مقامات فرانسه نیز  برقراری نظامی عمومی در گوادلوپ را پیش شرط هر گونه گفت‌وگویی عنوان کردند.

واکسیناسیون اجباری باعث موج جدید اعتراضات در فرانسه شده است. تاکنون پلیس گوادلوپ ۳۸ نفر را در رابطه با اعتراضات دستگیر کرده است.

گفتنی است، مردم گوادلوپ از نسل کشاورزانی هستند که بر زمین‌های نیشکر تحت استعمار فرانسه کار می‌کردند. در قرن بیستم، بسیاری از مردم این منطقه به طور سیستماتیک در معرض آفت‌کش‌های سمی که در مزارع موز استفاده می‌شد، قرار گرفتند.گفته می‌شود استفاده ابزاری از مردم سیاه‌پوست در جزیره‌های تحت استعمار فرانسه باعث بی‌اعتمادی افراد به دولت شده است. اکنون اجباری شدن واکسن باعث اعتراضات و اعتصابات گسترده در این جزیره شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار