مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با بررسی در جلسه شورای ثبت آثار منقول، ۳۷ اثر منقول از استان اردبیل به ثبت ملی رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در جلسه شورای ثبت آثار منقول که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد 37 اثر منقول از استان اردبیل به ثبت ملی رسید.

او افزود: از مجموع این آثار 31 اثر شامل چینی‌های آبی و سفید پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی شامل چندین بشقاب، کاسه، پیاله، گلدان و ظرف لنگری آبی و سفید است که در مجموعه چینی‌خانه نگهداری می‌شود.

فلاحی ادامه داد: ۶ عدد چینی مکشوفه از محوطه تاریخی خانه مروج نیز در ردیف آثار منقول ملی به ثبت رسید که قدمت این آثار به دوره صفوی باز می‌گردد.

او بیان کرد: بایداق تکیه برات شهرستان نمین با تزئینات هندسی، کتیبه و نباتی از جنس پارچه ماهوت به رنگ مشکی و دارای حاشیه قرمز دیگر اثر جای‌گرفته در ردیف آثار ملی است که قدمت این اثر نیز به دوره قاجار بر می‌گردد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در راستای ثبت آثار استان در ردیف ملی پرونده‌ برای آثار دیگر نیز تهیه شده که پس از بررسی و ثبت ملی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.