مسعود پل مه دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انجمن کشتیرانی سالهای تلاش کرده تا مسیر آبی را جایگزین مسیر جادهای کند؛ ولی عوامل متعددی اجازه نداده که این اتفاق رخ دهد.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: ما در روابط تجاری با ارمنستان چارهای به غیر از استفاده از جاده نداریم؛ اما برای برقراری روابط تجاری با روسیه، میتوانیم از حمل و نقل دریایی به جای جادهای استفاده کنیم. در شرایطی که کامیونهای ما مشکلات متعددی در حمل و نقل جادهای در حین عبور از خاک آذربایجان دارند، استفاده از حمل ونقل دریایی خود نقش بسیار موثری دارد.
پل مه گفت: توقفهای طولانی، هزینههای بسیار بالا، اراده نا به جایی که سبب توقف کامیونها میشود و غیره، از مهمترین مشکلات ترددهای جادهای از خاک آذربایجان است. آستارا تنها نقطه کشور است که هر ۳ درگاه اصلی حمل و نقل شامل مرزهای آبی، جادهای و ریلی را دارد؛ اما در برخی از مواقع سال بعضاً تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در مرزهای جادهای با آذربایجان معطل میمانند تا آذربایجان به آنها اجازه عبور از مرز را بدهد.
انتهای پیام/