پنگ شوای که روز‌های گذشته نگرانی‌هایی درباره سلامت و امنیت وی وجود داشت، به باخ اعلام کرد که حالش خوب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پنگ شوآی، ستاره تنیس چین که مدتی پیش معاون سابق نخست وزیر کشورش را به آزار جنسی متهم کرده بود،  روز یکشنبه پس از اعمال فشار‌های بین المللی برای اطلاع از وضعیت خود در یک تورنمنت تنیس در پکن حاضر شد و سپس از طریق ویدئوکنفرانس با رئیس کمیته بین المللی المپیک صحبت کرد.  

کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای تایید کرد که توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک طی یک ویدئوکنفرانس ۳۰ دقیقه‌ای با پنگ صحبت کرده است.

کمیته بین المللی المپیک در این بیانیه اعلام کرد که شوآی به صراحت اعلام کرده که در خانه اش در پکن حضور دارد و در سلامت کامل است و انتظار دارد به حریم خصوصی او احترام گذاشته شود.  

تنیسور ۳۵ ساله چینی از زمانی که معاون سابق نخست وزیر کشورش که ۴۰ سال از او بزرگ‌تر است را به آزار جنسی متهم کرد، در مجامع عمومی ظاهر نشده بود و همین موضوع نگرانی‌ها درباره امنیت او را افزایش داد.  

در این مدت اتحادیه تنیس و تنیسور‌های بزرگی مانند جوکوویچ، نائومی، نادال و فدرر درباره سلامتی او ابراز نگرانی کرده بودند و از حکومت چین خواستار شفاف سازی درباره وضعیت او شده بودند.


بیشتر بخوانید


پیش‌تر رسانه‌های وابسته به دولت چین ویدئو‌هایی برای اطلاع‌رسانی از وضعیت این تنیسور منتشر کرده بودند که در اعتبار آن‌ها تردید وجود داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار