مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه مدول دوم فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد معضل بوی نامطبوع برای رهگذران و روستاییان منطقه حل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی این شهرستان هم اکنون در مرحله پیمان سپاری بوده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از این مدول بوی نامطبوع فاضلاب در این منطقه برطرف خواهد شد.

حاتمی افزود: هم‌اکنون ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهاباد ۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است، اما دبی فاضلاب ورودی به این تصفیه‌خانه بیشتر از این ظرفیت است و به همین دلیل فاضلاب به طور کامل تصفیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از واحد‌های فعال داخل و خارج شهرک صنعتی به طور شبانه فاضلاب واحد‌های خود را به کانال حاشیه شهرک صنعتی سرازیر می‌کنند که همین امر نیز در انتشار بوی نامطبوع در منطقه تاثیر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده مقدار پساب وارد شده به این تصفیه‌خانه بیش از ۲ برابر ظرفیت فعلی برآورد شده است که با توجه به گنجایش محدود این تصفیه‌خانه کیفیت پساب خروجی پایین آمده است.

وی اذعان کرد: همچنین برای احداث بخش دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین ۵۰ درصد این مبلغ از اعتبارات عمرانی استان، ۵۰ درصد دیگر آن نیز از محل منابع شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی تامین می‌شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.