جلسه ویژه شورای امنیت در خصوص اوضاع عراق و انتخابات اخیر این کشور آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص عراق و انتخابات اخیر این کشور که چندی پیش بزگرا شد، آغاز شد.

در این نشست «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق، انتخابات اخیر عراق را دستاوردی چشمگیر نامید و گفت احزاب عراقی بایستی به این مسأله اذعان داشته باشند.

او در ادامه افزود: طبیعی است که انتخابات واکنش‌های مختلفی داشته باشد. این انتخابات اخیر سالم بوده است. احزاب شکست خورده باید از این انتخابات درس بگیرند و به دنیال علت شکست خود باشند.

وی همچنین گفت: دستگاه قضایی عراق به عدم دستکاری در انتخابات اذعان کرده است. ما خواهان تعامل با اشکالات انتخاباتی طبق قانون هستیم.

پلاسخارت همچنین گفت: کمیسیون انتخابات، نتایج نهایی انتخابات را پس از تحقیق هیئت قضایی ارسال می‌کند. عراق نیازمند دولتمردان و حکومتی خوب و متعهد به نظام سیاسی این کشور است. تمامی طرف‌های سیاسی عراق بایستی به عراقی‌ها خدمت کنند. او گفت: نبود فرصت سیاسی و اجتماعی، عراقی‌ها را به تظاهرات کشانده است.

توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا نیز در این نشست شورای امنیت گفت: تمام احزاب عراقی نیز بایستی به نتایج انتخابات پارلمانی احترام گذارند. بایستی دولتی عراقی بدون خشونت شکل گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار