مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امسال واردات کالای اساسی در بندرچابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۴ درصدی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:   بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از ابتدایامسال تاکنون به بندر چابهار وارد شده است.

وی بیان کرد: شاخص‌های عملیاتی بندر چابهار نسبت به سال گذشته "جهشی" بوده است و این رشد نشان از سرمایه‌گذاری هوشمندانه، تخفیفات و بازاریابی منسجم سازمان بنادر در بندر چابهار است.

او افزود: طی مدت یاد شده تخلیه و بارگیری کالای معدنی و ساختمانی ۲۸۰ درصد، تجمیع عملیات نفتی و غیر نفتی ۳۴ درصد، تخلیه و بارگیری کالا‌های وارداتی ۶۰ درصد و تخلیه و بارگیری کالا‌های صادراتی ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولویت اصلی انتقال کالا به‌صورت حمل یکسره است، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های بندری و تسریع در انتقال کالا از مزایای حمل یکسره کالا است.

آقایی ادامه داد: تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش هزینه‌های بندری و انتقال کالا از دیگر اولویت‌های اصلی این اداره کل برای اقتصادی کردن صادرات محصولات معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار به مقاصد مصرف است.

بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا و تجهیزاتِ به‌روز، محدودیتی در پذیرش انواع کشتی با اندازه‌های مختلف، تخلیه و بارگیری ایمن ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار