دو روز از انتشار فیش‌های حقوقی نجومی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌گذرد و خبر‌ها حاکی از برکناری آن‌هاست، اما آیا برکناری کافی خواهد بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، تا به حال چندین و چند بار فیش‌های حقوقی نمایندگان مجلس، مدیران دولتی و افراد صاحب منصب در رسانه‌ها منتشر شده است و با خود جنجال‌هایی را به دلیلبالا بودن میزان دریافتی‌های مدیران ارشد به دنبال آورده است. هفته گذشته خبرهایی از دریافت حقوق ۱۰۰ میلیونی در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر رسید و آن‌ها برکنار شدند دو روز پیش هم فیش‌های حقوقی یا بهتر است بگوییم فیش‌های نجومی ۳ نفر از مدیران پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد فیش‌هایی که حقوق‌های ۸۳ میلیونی برای رئیس حراست، ۱۲۳میلیونی برای مدیر منابع انسانی و ۲۱۵ میلیونی مدیر مالی  این مجموعه را نشان می‌داد.

پس از پیگیری‌های صورت گرفته این مدیران برکنار شدند و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ابلاغیه‌ای دریافت کارت هدیه سکه و بودجه‌ی محرمانه را در زیر مجموعه‌های خود ممنوع اعلام کرد.مدیرانی که فیش های حقوقی آن ها منتشر شده ادعا می کنند این فیش‌ها اصالت ندارند و فیش نیستند و با نیت سوء برای این سه نفر توزیع شده است یکی از آن‌ها ادعا می‌کند که حقوق دریافتی‌اش ۲۶ میلیون تومان بوده است که کاملا قانونی است و اگر هم زیاد و غیر اصولی  به نظر می رسد به دلیل مشکلات قانونی است.

در حال تکمیل

خلاء قانونی عامل حقوق‌های نجومی
احمد خانی نوذری معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره فیش‌های نجومی منتشر شده از زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این‌ها فیش نیست بلکه گزارش مجموع دریافتی‌هایی است که نهاد‌های نظارتی مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه با ورود برای بررسی وضعیت پرداختی‌ها به دست آوردند و به نهاد‌های قانونی منعکس کردند.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آن‌ها هر ماه چنین مبالغی را دریافت نمی‌کردند، ولی مجموعه پرداختی‌ها در یک ماه خاص مرکب از پاداش‌های عملکرد یا سایر اقدامات چنین رقم‌هایی را نشان داد.

خانی نوذری ادامه داد: به واسطه‌ی خلاء‌های قانونی پرداختی‌های غیر متعارف در برخی سطوح صورت می‌گیرد و عملا میانگین پرداختی‌ها به ۵۰ تا ۶۰ میلیون می‌رسد که بخش زیادی از آن خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود.

وی درباره خلاء‌های قانونی افزود: ماده ۸۴ قانون الحاق مقررات مالی دولت شرکت‌های بخش عمومی و شرکت‌های تابعه‌ی صندوق بازنشستگی و بانک‌ها را ملزم می‌کند که سقف حقوق را برای مدیر عامل ، هیات مدیره و اعضای هیات عامل رعایت کند، ولی درباره سطوح پایین‌تر آن ساکت است به همین دلیل در شرکت‌های تابعه‌ی صندوق بازنشستگی و بانک‌های عمومی مدیران ستادی و عملیاتی حقوق بالایی دارند.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هیچ کدام از فیش‌های منتشر شده مربوط به مدیرعامل نیست و برای سطوح پایین‌تر است و این باعث شده در بسیاری از شرکت‌ها مدیرعاملی که مسئولیت حقوقی شرکت را دارد حقوق پایین‌تری از مدیران ستادی بگیرد.

سقف دریافتی‌ها چقدر است؟

خانی نوذری بیان کرد: تیم جدیدی که مستقر شده شروع به ارزیابی پرداخت‌ها و عملکرد‌ها کرده و حقوق‌های نجومی، پرداخت‌های نامتعارف و سایر اقدامات مدیریتی باهم برای برکناری و جا به جایی برخی در نظر گرفته شده است و پرداخت‌های خارج از قانون به نهاد‌های نظارتی ارائه می‌شود و بخش‌های قانونی هم نیاز به پر کردن خلاء قانونی ، وحدت رویه و انصاف دارد. پرداخت مبالغ این چنینی با توجه به شرایط اقتصادی موجود اگر غیر قانونی نباشد غیر متعارف و غیر منصفانه است.

وی افزود: بررسی‌های ما در یک ماه آینده از صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه به اتمام می‌رسد و گزارشی شفاف به مردم درباره پرداخت‌های قانونی و غیر قانونی خواهیم داد که این کار از اولین مصوبات وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بوده است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برخی از پرداخت‌ها در قالب سکه، کارت هدیه و بودجه‌های محرمانه در حال صورت گرفتن است و همه‌ی این‌ها باید محاسبه شود و هر پرداخت خارج از چارچوب ممنوع است تا بتوانیم همه چیز را ضابطه‌مند کنیم.

خانی نوذری ادامه داد: پرداختی‌های نامتعارف فقط مربوط به همین ۳ نفر نبوده و متاسفانه در بسیاری از صندوق‌های تابعه و بانک‌های عمومی در سطوح شرکت‌ها خصوصا در سطوح پایین داریم.

وی درباره‌ی سقف قانونی دریافتی‌ها گفت: بر اساس قانون ده برابر حداقل که حدود ۳۳ میلیون تومان ناخالص می‌شود البته تصریح قانون فقط درباره مدیرعامل و اعضای هیات عامل شرکت‌ها هستند. پول‌های غیرقانونی را به مراجع اعلام می‌کنیم و این مبالغ باید برگردد.

در حال تکمیل

حقوق‌های بالا عمدتا در صندوق‌های بازنشستگی 

مالک شریعتی رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی گفت: هیات تحقیق و تفحص در ابتدای کار است و در حال حاضر نمی‌توانیم گزارش نهایی را اعلام کنیم.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس گفت: تنها یک ماه است که ابلاغیه تحقیق و تفحص را دریافت کردیم و آن چه که برایمان پر اهمیت است مراعات قانون و شناسایی خلاء‌های قانونی و آسیب‌شنایی، بررسی نظام حقوق و دستمزد جاری در کشور است چرا که همین موضوعات حقوق‌های نجومی به این نظام بر می‌گردد و این‌گونه می‌شود که برخی حقوق‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

شریعتی با بیان این‌که در قانون یا خلاء وجود دارد یا ضمانت‌های اجرایی کافی برای برخورد با قانون‌شکنی‌ها نیست ادامه داد: اگر فقط مصادیق را بررسی و با آن‌ها برخورد کنیم بعد از پایان کار تحقیق و تحفص این اتفاقات مجدد تکرار خواهد شد به همین دلیل آسیب‌شناسی و پر کردن منافذ قانون راه‌حل این موضوع خواهد بود.

وی افزود: هدف اصلی هیات تحقیق و تفحص در دریافت و پرداخت‌های غیر متعارف که به حقوق‌های نجومی معروف است طی کردن مسیری برای اصلاح قانون و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی دقیق است که منافذ بسته شود البته حتما مصادیقی که به ما اطلاع داده شود چه گزارشات مردمی چه گزارش‌های نهادی را بررسی می‌کنیم.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس اظهار کرد: گزارش‌هایی قدیمی از حقوق‌های نجومی به دست ما رسیده و قبلا هم با آن مواجه شدیم که عمدتا حقوق‌های بالا در شرکت‌های نفت و گاز، بیمه و بانک به خصوص در زیر مجموعه‌های صندوق‌های بازنشستگی اتفاق افتاده است.

گفته می شود مدیرانی که درآمد های نجومی داشتند برکنار شدند و این کار ادامه خواهد داشت تا با پر کردن خلاهای قانونی جلوی دریافتی های نا متعارف و غیر اصولی گرفته شود اما آیا برکناری کافی است و نباید مجازات دیگری برای آن ها در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۵۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام یک چیز جالب اینکه اغلب فیشهایی که منتشر میشه دارای معوقات هستن یعنی علت دریافت بالا ناشی از معوقات می‌باشد . یا شرکت نفت گفته افراد باید تا شصت سالگی در نفت بمانند حقوقشان بالا می‌ره واقعا خنده داره یا خودشون نمی‌فهمن یا ملت رو نفهم فرض کردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
فعلا که مدیرعاملی که نجومی‌بگیران را رسوا کرد برکنار کردند، و رفیق صمیمی همین سه نجومی‌بگیر را آوردند سر کار.
یعنی همین باند نجومی‌بگیر طبق روال ده سال گذشته در امیرکبیر، در راس قدرت باقی ماندند.
جای تاسف داره.
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۸:۱۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
گرانییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگر نجومی بگیران برکنار شوند و حقوق ها مشخص شود خدا وکیلی یک جوان تحصیل کرده بیکار نخواهد ماند بلخره میدونیم هر کس بامش بیش برفش هم بیش هست نه تا این حد باید همه جا همسان سازی شود دیگه فرق نمیکنه بانک باشه معلم باشه نفتی باشه مدیر شهرداری باشه قضای باشه نظامی باشه بهداشت باشه و..... بلخره وزیر وزرا و برخی مدیران مسولیتهاشون سخته زنگ خور زیاد دارن داستان فرق داره خرجشون هم بالاست ولی بعضی جاها یک مدیر دون و بعضی کارمندان خیلی زیاد میگیرن یعنی اگر همسان سازی بشه جوونا میان سر کار وبه نظرم همه راضی میشوند با حداقلی بالای 15ملیون اگر بتونند همسانسازی برای کل ادارات مملکت بزنند فقط نجومی بگیران ناراضی هستد اقای ریسی دعای ملت کمکت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
عالی است کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اکثر نجومی بگیران مملکت از گردن کلفتهای مملکتی یا از وابستگانشان هستن // و باید قبول کنید که نمیشه زیاد با برخورد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
از مصادیق بارز حقوق غیر متعارف یکی همین است که حقوق رده های پائینتر از حقوق مدیر عامل بیشتر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
هیچ خلاء قانونی وجود ندارد اینها همه بهانه است و مدیر عامل باید بابت این پرداختهای نجومی جوابگو باشد ؛ این متاثر شدن معاون وزیر از بهانه های نجومی بگیران هم جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
از مصادیق بارز حقوق غیر متعارف یکی همین است که حقوق رده های پائینتر از حقوق مدیر عامل بیشتر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
وقتی پارتی کت کلفت دارد غمی ندارد حی مردم حرص بخورن شما هم میخواهی حرص مردم دربیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
نجومی بگیران غارتگران بیت المال می باشند.که علاوه براخراج بمنظورکوتاه کردن دست آنها ازبیت المال،بایستی تمام وجوه دریافتی علاوه برجریمه ای معادل آن مبلغ پس گرفته شود و۵۰ضربه شلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
وقتی می دانید که باید بادزدان چه کردچرا می پرسید حتما می خواهید ملت را مسخره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
هیچ خلاء قانونی وجود ندارد اینها همه بهانه است و مدیر عامل باید بابت این پرداختهای نجومی جوابگو باشد ؛ این متاثر شدن معاون وزیر از بهانه های نجومی بگیران هم جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اعدام
Canada
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
هر بلایی سرمان میاید از حقوق نجومی بگیران
تا دزدی مسولین خود و خانواده
تا کل جنایت
همش بخاطر عدم شفاف سازی .است و بس
همه دزدان پشت عدم شفاف سازی قایم شده اند
رای نمایندگان و ثروت دولتمندان قبل از پست و بعد از ترک
باید در سایتی ثبت شود و در دسترس ملت باشد
Canada
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
از گلویتون پایین نره و نمیرود هم
چونکه نعل و نفرین ملت پشت سرتون است
از خودتون نپرسید .برای چه شاهکاری بهت این حقوق حرام را میدهند
ضبط تمام ثروت حرام شون .چونکه از همین طریق جمع کرده
فرداست که فرار میکرد .حتما اقامت اینور اب را هم داره
بعد کارشناس کانالهای معاند میشد و یک دم از بدی وطن میگفت
و خودش را پاک و درست کار و بقیه
دزد و اختلاس گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگ قرار ب اعدام بشه دیگه مسئولی نمی مونه که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام در پرداخت حقوق می بایست قانون مداری و رعایت فاکتورهای خدمتی ، مدرک ،سوابق ، تخصص، شغل مبنای پرداخت برای فرد شاغل و بازنشسته قرار گیرد و نظارت در پرداخت ها صورت پذیرد.
Canada
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
تمام حقوق نجومی بگیران
از خودشان نپرسیدند .برای چه این حقوق را میگیرند
کارایی هم زیر صفر
اصلا با چه وجدان و اخلاق و دین نداشته
قبول کردند که در زمان مشکلات عدیده اقتصادی که دولت روحانی و یار و قارش برای وطن مان بوجود اوردند و
ملت تحت فشار تحریم های خارجی و تحریم های داخلی که همانا دزدان .اختلاسگران .احتکار گران و حقوق بگیران نجومی با پاداش های سکه ..بودند
با چه وجدانی شبها را به صبح میکردید
این حقوق ها حرام است و از گلو پایین نمیرود
باید تمام حقوق های نجومی ازشون گرفته شود و
بجای زندان رفتن که بخور و بخواب است
در دمای بالای 40 درجه
بیگاری کنند تا شاید ادم شوند
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۸:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چه ضمانتی وجود دارد که کسانی که امروز برکنار شدند فردا در پست دیگری مشغول به کار نشوند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکنار کردن نجومی بگیر یعنی"یک پست خالی برای نجومی بگیر بعدی هست. عزیز دل بعدی که قرار است نجومی بگیرد، دستش را بالا بگیرد."!
سزای دزدی از بیت المال، برکناری نیست. سزایش قطع دست دزد است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکنار فقط مثله ی مسکن عمل میکنه....کل دارایشونو بگیرین ازشون تا از صفر شروع کنن ببین چ بلای سر شون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اول ممنوع خروجشون کنید دوم باید حبس ابد بشن تا عبرتی باشه برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
یه فیشی هم پزشکا نشون بدین
که طبابت رو کردن انحصاری
خداروشکر همشون مث کوه پشت هم واستادن
بابا اینطوری حمایتم میکرد منم دکتر شده بودم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ملتی که از درد مردم پول دار میشن آخر وعاقبت مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اول اینکه واضح و مسلم است که رده های پائینتر از مدیر عامل باید از ایشان کمتر بگیرند و نباید به گونه ای دست افراد راباز گذاشت تا همواره بدنبال منفذی برای افزایش حقوق خود باشند ودر این خصوص باید مدیر عامل را مسئول نظارت بر دریافتی افراد رده پائینتر دانست و ایشان باید در خصوص حقوق آن افراد پاسخگو باشند مگر میشود مدیرعامل از میزان دریافتی نفرات پائینتر از خود مطلع نباشد؟ به هر حال پرداختها نهایتا" با دستور مدیر عامل انجام میشود
و دیگرآنکه برکناری تنها نیز کفایت نمیکند باید حداقل تمام دریافتهای اضافه افراد در مدت مسئولیتی؛ را که بابتش دریافت اضافه داشته اند مشخص و آن مبالغ اضافه برگردانده شود
ضمن آنکه باید در نظر داشت بهانه زیاد است و اگر اراده بر عمل صحیح باشد اجراء آن خیلی هم راحت است و لذانباید تحت تاثیر جوسازی و بهانه تراشی نجومی بگیران واقع شد




 
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۰۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همین تامین اجتماعی دفترچه های بیمه را هر چند ماه یکبار مهر می‌کنه و حق و حقوقهای کارگران زحمتکش رو نمیده حالا حقوق دویست ملیونی و نیم ملیاردی و دست و دلبازی از جیب کارگران و بیت‌المال می‌کنه لعنت به وزارت نفت و تامین اجتماعی هر دو دزد و خائن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام چرا شفاف سازی نمیکنید اسم وفیش حقوقی منه شرکتی که بهمون نیروی پیمانکاری میکن رو بیارید تو سایت پاکنا ونشون بدین اینکه همه چی واسه خودشونه وام حقوق رسمیت وامنیت شغلی پس من شرکتی چی هستم؟ احتمالا اجنبی وغیر ایرانی .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
گیرنده حقوق نجومی برکنار بشه .. اصل کاری دهنده این خقوق هست اون سر جاش باشه که مشکل حل نمیشه .
اگر می خوای دزدی متوقف بشه باید دست دزد قطع بشه . گردن مال خر چون دومی دزد پرور هست .
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۳:۵۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اینا برای هفت پشتشون که بخوان بخورن برداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
Yjc عزیز تو شاهد باش. مردم به جایی میرسن که دیگه نه خدا میشناسن نه پیغمبر. پولدار پولدار تر میشه و فقیر دیگه حلال و حروم نمیشناسه. گلوی هم رو بخاطر پول میبرن! تنها چیزی ک جلوی فقرا رو گرفته کلمه ای بنام خدا و عدالت خداست. از یادشون ک بره. دیگه نمیشه کاری کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
الان هم همینه کوخ ها باز کاخ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
لطفاً اموالشان توقیف کنید و پولشو به بیت المالکی برگردنین واقعا اینا دلسوز مردم نیستن خدا خیرشون نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خدا نگذره از کسی که این فیشها رو منتشر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده که نشون داد چقدر بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا" دستش درد نکند و باید سامانه ای معرفی شود برای کسانی که اطلاعاتی دارند و میخواهندنجومی بگیران را معرفی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اخی الان به تو ضرر رسیده
Canada
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم
حتما یکی از ان دزدان هستی که سوخته ای
از گلویتون پایین نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
شما را به ارواح مردگانتان ، بیائید لقمه را نچرخانید ، و گزارش و تحقیقو تفحص نمی خواد طرف با پول دولت رفته تخصص گرفته ، با وجود کمبود پزشک اومده ریاست و پست گرفته و تو دفترش پیدا نمیشه . واز اون طرف تو مطب و بیمارستان خصوصی پول رو پول میزاره . آخه کارسختی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ای کاش در این خصوص کمی از سیستم سرمایه داری آمریکا و کانادا و اروپا که مهد سرمایه داری هستند یاد بگیریم
واقعا وضع برخی مسئولین ما افتضاح ترین حالت ممکن است(البته نه همه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همین سیستم سرمایه داری کثیفه که اینطوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگر فقط برکناری باشه هیچ بازدارندگی نداره بعدی ها هم میگن بدزدیم فوقش گیر افتادیم برکنارمون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
باید کاری کرد آتش دل مردم زجر کشده خنک بشه
نه فقط اینهایی که الان روی کار هستند
بلکه آنهایی که قبلا هم مال مردم خورده اند هم به ... بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بانکها و بیمه خون مردم را به شیشه میکشند اصالت کاری وظیفه خود را انجام نمی‌دهند تبدیل به بنگاه‌های رانتی شده و بلای اقتصاد و تولید شدند اونوقت صدها میلیون تومان حقوق میگیرند !!!!بدلیل چپاول مال مردم کارانه و پاداش می‌گیرند نه بخاطر راندمان مثبت اقتصادی یا وظیفه محوله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
به هیچ وجه برکناری تنها کافی نیست این شاخه را بشکنی شاخه جدید میزنند
کل اموال خودشون و اقوام و نزدیکانشون که یهو زیاد شده رو باید گرفت ازشون و تا مدتها در مکانهای عمومی چرخاندشان و شلاق زد تا مردم به صورتشان آب دهان بیندازند و درس عبرتی برای دیگران باشد
زندگی را برای مردم جهنم کردند
باید زندگیشان جهنم شود و جهنمشان را مردم ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکناری یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
یعنی گندش در اومده فعلا برو یه پست دیگه که اوضاع درست بشه ذهن مردم منحرف بشه بعد برگرد تو ایران هر کی اختلاس کرد از پستی به پست دیگه میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ، در پرداخت ها می بایست نظارت و شفافیت و برابر رعایت عدالت و جلوگیری از تبعیض و سوابق خدمتی ، شغل ، مدرک درباره کارکنان شاغل و بازنشسته مد نظر گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حذف این نجومی بگیرها که باید انجام بشود اما حذف آنها پاک کردن صورت مسئله هست اصل اینکه بدانیم چرا بستر برای دریافت حقوقها با این رقم فراهم شده است چه کسی یا کسانی موجب تسهیل فرایند دریافت این حقوقها شده اند البته که اگر رسانه ای هم نشود این دریافت تا قیام آل محمد برای آنها وجود خواهد داشت به این نکته باید توجه کرد
نمونه ای دیگر در خصوص نمایندگان مجلس است که دو دوره اگر باشند تا زمان حیاتشان آن حقوق را دریافت میکنند
این دو نمونه است و مسلماً این نوع در مملکت کم نیست و باید به این فرایند غلط که جامعه را به انحطاط و نیستی میکشاند هر چه سریعتر خاتمه داد
حتی شده با قلع و غمع کردن آقا زاده ها اما این مردم تا به حال هیچ چیزی از برخورد قاطع ندیدند
-
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خیر کافی نیست باید پول هایی که به ناحق به این علیمردان خان ها داده شده به بیت المال برگردانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکناریشون چه فایده؟ اونا واسه هفت نسل بعد بارشون رو بستن...
متاسفانه نجومی بگیران تامین اجتماعی هم کم نیستن و مزایایی که واسه کارمنداشون در نظر میگیرن..
از تو جیب کارگر و کارفرمای زحمتکش در میارن میریزن تو جیب خودشون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام چندسالی هست که آقایون مدعی مقابله با این انحراف هستن ولی دریغ از کوچکترین اقدام وشفاف سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام به خدا دیوانه شدیم از دست اینهمه دزد و وطن فروش . مردم خسته شدند . دیگه اعتماد ملی از بین رفته با این ریا کارهاشون. یه مشت حروم خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
از همه چی اطلاع دارید به مردم وقشر طبقه پائیین مدیون هستید خدا لعنت کند مسئولین خیانتکار با این حقوق پایه کارگری چطور میشه زندگی کردمدیون هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
طی چند روز ایینده میخوام فیش های ۳۶۷ نفر از مقام های عالی رتبه ایران که حقوق بالا ۱۵۰ملیونی میگیرن نشر بدم .زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
لطفا یک سری هم به پتروشیمی تازه تاسیس شده مسجد سلیمان هم بزنید انجاها هم خبرهایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دیشب در برنامه زنده شبکه 2 حاجی بابایی گفت" یک استاد تمام در دانشگاه ۵۰ میلیون میگیرد اما یک دکترا در مدرسه با همان سابقه نهایت ۱۰ میلیون ، این عدالت نیست معلمان حقوقشان به اندازه چایی بریز آبدارچی بعضی اداره ها شده و شک نکنید باید حقوق فرهنگیان افزایش یابد" .
جای بسی تاسف است ایشان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نمی داند سقف حقوق چه میزانی (33 میلون) است.
کوتاه در باب حاجی بابا؛
کسی که بدون درک هیچ یک از مراحل طاقت‌فرسا و توبه‌آور(!) علمی و با توسّل به مجاری غیرقانونی تمام الزامات قانونی را دورِ ویژه‌طلبی زده و با وجود اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه آزاد! بی‌سروصدا با لقب دانشیاری راهی دانشگاه تهران میشود، قطعاً هیچ‌گاه در مخیّله‌اش هیچ سطحی از ادراک مصائب عضویّت در هیأت علمی و نحوه‌ی ترفیع و ارتقا و هزار قصّه‌ی پرغصّه دیگر قابل کُدگذاری نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
شما سطح تدریس توی دانشگاه رو با ابتدایی کی می دونی?؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
شما معلمان هم که همیشه خدا نالان هستین عههه بابا تو خونه نشستین و مثل خیلی کارمندان دیگه حقوق می گیرید اما همیشه شاکی هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
جناب حقوق مصوبه کارگر ۴/۲۰۰ ماهیانس. شما دعوای ۱۰ یا ۵۰ میلیون میکنی؟ اکثر این حقوق ها زیادیه . قشر ضعیف تر له میشن و پولدار ها پولدار تر میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بله درست میفرمایید قطعا یکی نیست زیرا تدریس در ابتدایی پایه و اساس سواد فردی لست که در دانشگاه درس می خواند و به مراتب سخت تر و حساس تر از تدریس در دانشگاه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکناری و برای همیشه انزوا و مجازات در قوه قضائیه
چون عمرهای ما بر اثر کارهاشون تلف شده که برگشتنی و بخشودنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
احمد فرهنگ نیا
۱۱:۳۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
در کارهای کارگری معمولا حداکثر حقوق استا با شاگردش حدود سه برابر است. این موضوع در گذر زمان بدست آمده و در واقع یک کارشناسی خوب است. حقوقها باید اصلاح شود. حداکثر حقوق از بیت المال باید 3برابر حداقل حقوق باشد. این حداکثر است و بیشتر مدیران در لایه های میانی هستند و حقوق آنها باید یک ونیم یا دوبرابر حقوق حداقل باشد. الان تفاوت حقوقها که در قانون صراحتا آمده 10 برابر است و قانون پشتیان این تبعیض است و این نادرست است. بماند که حقوقهای نامتعارف چند ده برابری هم داریم. در طرف دیگر اگر کسی ادعا دارد که خدمت بیشتری کرده و مثلا در فلان قرارداد نفتی به خاطر فلان کارهایش سود بیشتر به کشور رسیده، باید این را با مدرک اثبات کند و اگر ملاحظه گردد که بر اساس حقوق مالکیت معنوی کاری که این فرد کرده به پول امروز مثلا ارزش دومیلیارد تومنی دارد و این شخص در طول بیست سال خدمتش سه میلیارد به پول امروز حقوق و پاداش اضافه گرفته باید یک میلیارد برگرداند. در واقع فرقان اصلی این کار تدوین درست حقوق مالکیت معنوی مولفین و هنرمندان و... و هر کسی است که توانایی خاصی دارد. یک بعد دیگر این روش آن است که استعدادها شکوفا می شود و همه به دنبال کشف و شکوفایی استعداد خود می روند و نیز در ادامه انجام این روش یک نتیجه دیگر برچیده شدن چشم هم چشمی و حسادت و بخل در جامعه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خیر اقای عزیز منه بازنشیته بزوردارم ماهی ۷ ملیون میگیرم باید تمام اینها توقیف اموال وانفصال وتما دارایی انها به نفع بیت المال وخزانه پس گرفته بشود واشد مجازات باید برانان حاکم بشود اینهم یک دوزدی در روز روشن است اگر راست می گوید وخیلی مرد هستید به پایه های پایین حقوق را بالا بیاورید واینقدر شعار پوپولیستی ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فساد و ناکارآمدی برای همه عیان شده است
Romania
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگر فقط برکنار کنند پس بهتر است تمامی دزدان رو از زندان ازاد کنند و هیچ دزدی به زندان نره
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکناری نجومی بگیران دولتی دروغی بیش نیست . فقط سمت و میز مدیریتی عوض شده.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۱۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ،

وقتی یک عقاب آسمان خرچنگ ها را نابود می کند و
این عملیات فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد ،
ارزش چنین عقابی چقدر است ؟

بعضی وقت ها کارها پاداش میلیاردی لازم دارد ،



#کار را تعریف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
زنده باد رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برکناری!!!!!!
اینقدر دزدیدن که تا هفت نسل بعدشونم بخورن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پدر من با ۱۰ سال سابقه بازنشسته تامین اجتماعی هست. خانواده ۶ نفره. ۲ خواهر و ۱ برادر دارم. خدا شاهده بازنشستگی بهش ۸۵۰ هزار تومن میدن. اینم هزینه قرص های قند و فشار و چربی خون که میخوره میشه. حالا خودتون قضاوت کنید. بعد هم مملکت ما اسلامی هست‌. یعنی با غلتک از رو عدالت رد بشی اینجور نمیشه باز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا حقوق بالای جامعه پسند و بیت المال راضی برای افراد نخبه واقعی اشکالی ندارد و بلکه بنظر من صنعت ما احتیاج شدید به چنین افرادی دارد. اما دادن حقوق نجومی برای افرادی که رانتی دانشگاه قبول شدن رانتی مدرک گرفتن و رانتی پست و مقام گرفتن برای جامعه و بیت المال چه سودی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین حسین پور
۱۰:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام، جای تاسف است که همیشه در همه سازمانها کسانی در راس هستند که نمی دانند چکار کنند.
در رابطه حقوق نجومی بگیران ، باید مدیران حقوق بگیران را غزل کنند نه حقوق بگیران نجومی را .چراکه حقوق بگیر نجومی خودش بخورش حقوق نجومی پرداخت نمیکند چرا مدیر او دستور پرداخت را میدهد.
در کل بدبختی ملت ایران این است که افراد نالایق در راس کارها هستند.
با تشکر و ارزوی توفیق
حسین پور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بابا کی میخواهید این خلاءهای قانونی را بردارید ،مردم ذله شدند دیگه طاقت این همه دزدی و چپاول و بیکاری و بی پولی جوانان را ندارند، بترسید ازخدا و از روزی که صبر و تحمل جوانان بیکاری که روی گدایی و گستاخی و بی مغزی دزدی را ندارند ،تمام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
تا وقتی نظام یکسان سازی حقوق با توجه به مدرک و تجربه و تخصص اجرا نگردد همین است ،الان در شهر کرمانشاه و سازمان آب بادیپلم ۱۸ میلیون وبا کارشناسی ۳۵ میلیون دریافتی دارند چون میگویند درآمدزا هستیم ،گویی آب و نفت وگاز و برق این مملکت ارث پدرشونه،عدالت را در نظام پرداخت اجراکنید و راههای سوء استفاده و دور زدن قانون را ببندید تا افراد بی وجدان چنین خون به دل مردم نکنند،اگر بودجه دارید این همه جوان بیکار را استخدام کنیدتا کار یاد بگیرند و درآینده بتوانند چرخ مملکت را بگردانند،الآن یک عده پیر فرتوت میزها وصندلیها راچسبیده واجازه ورود نیروی کار جدید را نمیدهند وحقوق ۲۰ تا ۴۰ جوان را سر ماه میبرند به همین دلیل هم هست که کارها اینقدر در هم پیچیده و روزبه روز وضع مردم بدتر و اسفناکتر میشود ،مسئولین محترم هم مرتب بازدید روی بازدید و دستور روی دستور،کو و کجاست کسی که اجرا کند‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کاملا درسته. پرسنل اب و فاضلاب حقوقشون بسیار بالاست. بدو استخدام بالای ۸ میلیون دریافتی دارن فقط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
علاوه بر برگرداندن حقوق‌های اضافی وبر کناری بدون حقوق وبیمه به مردم باشفافیت کامل اطلاع رسانی بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خفقان به این میگن که عده ای ندونن با حقوقشون چکار کنن و عده ای هم که صداشون بجایی نمیرسه بیکار و شرمنده زن و بچشون باشن. انوقت yjc هم سلیقه ای نظرات رو منتشر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پدر خانواده کباب سلطانی میخورد آن هم جلوی چشم زن و بچه هایش بعد به خانواده خود می‌گوید باید صرفه جویی کنیم و نان خالی بخوریم
یکی نیست بگه خوب چرا تو هم نان نمیخوری
مملکت ما هم اینه یه عده میخورن چه خوردنی تو این شرایط اقتصادی بد از طرفی یک کارگر باید با مبلغ 7یا 8میلیون تومان آن هم با اضافه کاری و تعطیل کاری حقوق بگیره و با شرایط بسیار سخت اقتصادی و دست آخر شرمنده زن و بچه
-
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حقوق من بازنشسته ۴ میلیون و سیصد هزار تومان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فقط موندم چجور از گلوشون پایین می‌ره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
در اکثریت شرکت های دولتی همین موضوع جریان دارد.
طوری که مدیران ،حتی کارمندان رده پایین مبالغ بالایی دریافت میکنند در حالی که بود و نبودشان به حال سیستم فرقی ندارد،چه بسا ضرر هم دارد.جالب این جاست هر کاری میکنند تا دیرتر بازنشسته شوند و سنوات بالای 30 سال در این دسته بسیار زیاد است.
تجربه ثابت کرده با توجه به رانت،فساد و سلیقه ای اداره شدن باعث میشه این موضوع و در کل مشکلات جامعه هر روز بدتر و بدتر بشه.
با شعار دادن کار درست نمیشود که نمیشود.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
قبل از برکناری نجومی بگیران باید نجومی دهندگان محاکمه وبرکنار شوند.وتمام سالهای که حقوقهای نامشروع دریافت کردند ازشون پس گرفته شود.در ضمن باید قانون نظام پرداخت اصلاح ویکپارچه شود ومدیران حق تعیین حقوق را نداشته باشند.
-
مصطفی
۰۹:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
با با اینها با توجه به نرخ تورم ساعتی ایران زیاد نمی گیرن ما حقوقمان پائین است یک معلم در ایران سالیانه حدود 85 میلیون می گیرد و در کشور همسایه ما ترکیه حدود 900 میلیون عدالت را ما باید فقط در فکر و ذهنمان به گور ببریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگرخلا قانونی است چرا برطرف نمیکنند این کار یک هفته است نه موضوع اصلی اینست که کسانی که باید این خلا را درست کنند خود نجومی بگیر هستن این مدیران در هر سه قوه وجود دارند باید یک شیر پاک خورده سالم ومقتدر این فساد را از ریشه برکند مدیران فاسد را باید ضمن برکناری ومجازات پولهای خورده شده را از حلقوم نجسشان بیرون کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همش میگن خلا قانونی. چرا تو سیستم پرداخت حقوق کارگر خلا قانونی نیست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
باید کسانی از این پرداختیها اطلاع داشتن مانند شریک جرم باهاشون برخورد شود .باید تمام پولهای اضافی به بیت المال برگردد باید برای همیشه از کار دولتی برکنار شوند و باید تاوان خیاط و دست درازی به بیت المال را پس بدهند ..باید در تمام کشور حقوق ها شفاف شود حتی رییس جمهور حتی نمایند مجلس دادگستری دکتر و همه و همه مردم چرا در این کشور غریبه شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همین نماینده انقلابی تهران خودش چقدر میگیره؟؟؟
کسایی که بنام اسلام و برای خلق خدا کار میکنن باید حداقل حقوق که کمتر از یه کارگره بگیرن ولی متاسفانه سفره ای پهن شده و خیلیا دارن میخورن و میبرن
بایدم دولت با این وضعیت کسری بودجه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
غارت بیت المال با نام حقوق / بلی که کسری بودجه خواهیم داشت تا وقتی که دست غارتگران قطع نشود وضع هیمن طور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
انفصال از خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خاک بر سر ما با چنین ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خصمشون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حرامشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حرامشون باشه مثل گوشت مرده هاشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
باید چهارانگشت دستشان قطع شود جریمه شوند پول های اضافه پرداختی برگردانده شود زندان بروندبرای همیشه از کاردولتی برکنارشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
پس انگشت پنجمی چی
آخرین اخبار