نمایش «ماشین‌نشین‌ها» در سمنان بیانگر مشکلات اجتماعی در قالب خاطرات است

کارگردان نمایش «ماشین‌نشین‌ها» گفت: این نمایش خاطره‌بازی خیال‌انگیز یک زوج در فضای طبیعت‌گرایی را به نمایش می‌گذارد و نگاهی متفاوت به مشکلات اجتماعی مانند فقر، طلاق، حاشیه‌نشینی، کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن سرچاهی کارگردان نمایش «ماشین‌نشین‌ها» ابراز داشت: ۲ شخصیت نمایش «ماشین‌نشین‌ها» زن و شوهری هستند که بعد از ۲ سال و ۶ ماه و ۱۱ روز دوری به هم رسیدند و اکنون خاطراتشان را از شروع آشنایی تا تولد فرزندانشان مرور می‌کنند.

وی افزود: فضای این تئاتر تماشاگر را به دنیای جادویی، میانه راه و مرز بین رویا و تخیل می‌برد تا تخیلات او را تحریک کند و در نهایت او را در چندگانگی زنده یا مرده بودن شخصیت‌ها و رویا یا حقیقی بودن اتفاقات نمایش رها می‌کند.

کارگردان تئاتر «ماشین‌نشین‌ها» گفت: اگر تماشاگر در انتهای نمایش در این فضا قرار بگیرد یعنی خالقان نمایش در رسیدن به هدف موفق بوده‌اند.

سرچاهی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم ضعف‌های اجرا را در نمایش عمومی با استفاده از نقطه نظرات تماشاگر‌ها برطرف کنیم و امید است به یاری تماشاگران بتوانیم به عنوان نماینده سمنان در جشنواره بزرگ فجر حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت دانش و آگاهی تماشاگران تئاتر گفت: یکی از عناصر اصلی اجرای تئاتر تماشاگر است و وقتی تماشاگر در سالن تئاتر حضور می‌یابد، در صورت نبود بازیگران و با صحنه خالی نیز تئاتر شکل می‌گیرد.

کارگردان نمایش «ماشین‌نشین‌ها» گفت: علی خودسیانی این نمایشنامه را در سال ۱۳۷۳ نوشت و اصغر فرهادی در ابتدا با اجرای این کار مطرح شد. نویسنده چند سال بعد نسخه جدید از این نمایشنامه را با تغییراتی در روند داستان ارائه کرد و ما اکنون نسخه جدید را به روی صحنه برده‌ایم.

کارگردان تئاتر «ماشین‌نشین‌ها» گفت: تمام این نمایش در حال حرکت است و سکون ندارد، بنابراین تماشاگر باید تجسم و تخیل خود را با اجرا همراه کند.

 «ماشین نشین ها» به همراه نمایش «راز شکست فاتحان» به کارگردانی محمدعلی دانشگر در جشنواره تئاتر استان سمنان به عنوان منتخب این استان به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.