رئیس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی گفت : افزایش واردات سوخت از ایران، قیمت بنزین و گازوئیل را در هرات، کابل و سایر شهر‌های افغانستان کاهش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، میراجان سلیمان‌خیل رئیس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی گفت: مشکل صادرات بنزین و گازوئیل از ایران به افغانستان نسبت به ماه گذشته تا حدودی رفع شده و فعلا پتروشمی‌ها و پالایشگاه‌های ایران صادرات سوخت به افغانستان را از سر گرفته اند.

او افزود: در حال حاضر شرکت نفت ایران به افغانستان صادرات سوخت ندارد که امیدواریم به زودی طی هفته‌های آینده صادرات سوخت از شرکت نفت نیز آغاز شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر روزانه هزار تن بنزین معادل حدود ۴۰ تانکر و ۶۰ تانکر گازوئیل از مرز‌های میلک، میل ۷۸ و دوغارون به افغانستان صادر می‌شود که این رقم ماهانه به ۲ هزار و ۵۰۰ تانکر سوخت در آبان ماه رسیده است.


بیشتر بخوانید


سلیمان خیل بیان کرد: علاوه بر تداوم واردات سوخت از ترکمنستان، افزایش واردات سوخت از ایران قیمت بنزین را دربخش فروش عمده بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار کاهش داده است یعنی پیش از این قیمت فروش عمده هر تُن بنزین ۹۵۰ دلار بود، اما این عدد هم اکنون به ۸۵۰ دلار کاهش یافته است و به همین منوال قیمت خرده فروشی سوخت در سراسر افغانستان پایین آمده است.

او تصریح کرد: بازار سوخت در افغانستان مانند سایر بازار‌های جهانی متاثر از عرضه و تقاضاست و در حال حاضر با توجه به واردات صورت گرفته، قیمت بنزین و گازوئیل در افغانستان به ثبات رسیده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
امیدوارم روزی را شاهد باشیم که افغانستان نیز ثبات و امنیت داشته باشد
آخرین اخبار