سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: بیش‌از ۴۵ هزار کودک با اجرای طرح واکسیناسیون، واکسن تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ذبیح الله شیروانی سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک در ایرانشهر همزمان باسایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بمنظور پیشگیری از بیماری سرخک اجرا شد.

وی افزود: عدم اجرای برنامه ایمن سازی کودکان در کشور‌های همسایه افغانستان و پاکستان موجب افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در این کشور‌ها شده که با توجه به تردد اتباع بیگانه به سیستان و بلوچستان، خطر شیوع بیماری در استان و کشور وجود دارد.

سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: به همین منظور در این طرح بیش از ۴۵هزار کودک در سطح شهرستان با واکسن MMR واکسینه شدند.

وی از خانواده‌های باقی‌مانده ساکن در ایرانشهر خواست حتی اگر سابقه واکسیناسیون روتین کودک آنان کامل است، برای دریافت واکسن تکمیلی سرخک، اوریون و سرخجه به نزدیک‌ترین مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

شیروانی با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد گفت: ایمن‌سازی یکی از شناخته شده‌ترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود که واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار