معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار است همه رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت: در خصوص آگهی‌های دولتی قرار است اصلاحاتی انجام گیرد و در این اصلاحات باید همه رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند تا به این شکل از آنان حمایت شود.

او  گفت: نمایندگی نشریه‌های سراسری که ۱۵ تا ۲۰ درصد آگهی‌ها به آن‌ها می‌رسد براساس آیین‌نامه باید سهم آن‌ها به ۳۰ درصد برسد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تامین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها نیز گفت: کاغذ در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی نیست، ولی با این وجود پیگیری لازم در حال انجام است تا مسیری برای استفاده از ظرفیت واردات و اختصاص یارانه‌ به کاغذ ایجاد شود تا رسانه‌های چاپی بتوانند کاغذ مورد نیاز خود را تامین کنند.

مهدی‌پور درخصوص نظم انتشار رسانه‌های چاپی نیز گفت: پیشنهاد شده برای پنجشنبه‌ها نیازی به چاپ نداشته باشند.

او گفت: در تخصیص یارانه به برخی استان‌های کم برخوردار تصمیم‌هایی گرفته شده، ولی براساس ارزیابی‌ها استان بوشهر جزو این استان‌های کم برخوردار نیست و از این موضوع بی‌بهره خواهد ماند.


بیشتر بخوانید


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با این وجود برای حمایت از رسانه‌های محلی و کوچک اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است که باید آیین‌نامه آن اصلاح و زمینه برای حمایت از این رسانه‌ها فراهم شود.

مهدی‌پور گفت: بوشهر در حوزه رسانه از استان‌های پیشگام در کشور است که انتظار می‌رود به فراخور این پیشگامی برای حل مشکلات آنان اقدام‌های جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.