به منظور ارتقای ایمنی تردد و تسهیل ترانزیت در کریدور اصلی چابهار- میلک، روکش آسفالت محور‌های شریانی سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا اکبری معاون راهداری سازمان در سفر به سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب  گفت: با توجه به این که زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی محسوب شده و نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی کشور به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار نظیر سیستان و بلوچستان در اولویت کاری قرار دارد.

وی افزود: این استان به دلیل همجواری با کشور‌های آسیای میانه و دسترسی به آب‌های آزاد جهانی، از مزیت ویژه‌ای در حوزه تجارت و ترانزیت برخوردار است و این امر ضرورت داشتن آسفالت مناسب راه‌ها به ویژه در محور‌های شریانی زاهدان- نهبندان، زاهدان- خاش و خاش- سراوان را دو چندان می‌کند.

معاون راهداری سازمان با تاکید بر لزوم استفاده از دانش نوین در امور راهداری خاطرنشان کرد: به منظور افزایش عمر روسازی و مقاومت آسفالت در اجرای پروژه‌های روکش آسفالت در کشور از روش‌های بهینه نظیر فوگ سیل، چیپ سیل، اسلاری سیل و میکروسرفیسینگ استفاده می‌شود.
لازم به ذکر است، وی علاوه بر دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های خاش، نصرت آباد و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی، از روکش آسفالت محور زاهدان- نهبندان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار