فعالیت مدارس به‌صورت تدریجی و گروه بندی چند روزی است که آغاز شده اما این بازگشایی تا کنون با چالش‌هایی همراه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش؛ مدارس ابتدایی و متوسطه اول، با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده اند، به صورت حضوری از اول آذر بازگشایی شد. با شروع فعالیت مدارس و از سرگیری دوباره برخی از مشاغل در کشور، مسئولان بهداشتی در خصوص شیوع دوباره کرونا و ایجاد پیک جدید ابراز نگرانی کردند.

اپلیکیشن ماسک وابسته به معاونت بهداشت، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره بازگشایی مدارس به مسئولان ستاد ملی کرونا هشدار داد و اعلام کرد که آلمان با جمعیتی مشابه ایران به ۶۸ درصد کل جمعیت خود، دو نوبت واکسن تزریق کرده، چیزی که هم‌اکنون در ایران ۵۴ درصد است.

از اوایل مهر، مسئولان این کشور به دلیل کاهش شمار مبتلایان، محدودیت‌های اجتماعی را به تدریج کاهش دادند. با وجود این، اکنون آلمان با بدترین موج کرونا از ابتدای شروع بیماری مواجه شده است. آمار ابتلای روزانه این کشور به رغم پوشش بالای واکسیناسیون، اقتصاد قوی و جدیت بالا در اعمال قوانین  به ۵۰ هزار نفر و مرگ روزانه به ۳۰۰ نفر رسیده است.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، عادی‌انگاری مسئولان و مردم، کاهش سطح مراقبت‌ها و محدودیت‌ها، کشور را با خطر قطعی موج ششم مواجه می‌کند و هر خیز کرونا باعث مرگ ده‌ها هزار نفر شده است. 

شیوع پیک ششم کرونا با عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی

۲۹ آبان، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، ضمن هشدار نسبت به شکل گیری پیک ششم کرونا گفت: چنانکه پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و یا مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، بی تردید پیک ششم کرونا را در پیش خواهیم داشت.

زالی با اشاره به اینکه خطر شکل گیری پیک‌های جدید در اروپا محتمل است، گفت: در هفته‌ای که گذشت، در نواحی مختلف کشور‌های اروپایی میزان ابتلا به کرونا افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین زمانی که امواج جدید بیماری به صورت طغیان‌ها و یا شبه طغیان شکل می‌گیرد، هیچ کشوری از این پاندمی مصون نیست.

نقشه قرمز کرونایی

بازگشایی مدارس بی محابا بود

روز گذشته حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، درباره نظر این کمیته در زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: در برخی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان و هلند نشان داده شد که مجدداً با موج بیماری کرونا مواجه بودند. اگرچه میزان واکسیناسیون آن‌ها شاید از نظر درصدی، نسبت به ما خیلی بالاتر و از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و قوانین نسبت به ما بیشتر بود، اما نکته‌ای که وجود داشت، این بود که آن‌ها بحث واکسیناسیون زیر ۱۸ سال را به طور جدی مورد پیگیری قرار نداده بودند و یکی از عواملی که باعث ایجاد این پیک‌ها بود، در حقیقت افراد زیر ۱۸ سال، یعنی افراد جوان و کودکان بودند.

او افزود: دومین نکته، بازگشایی‌های بسیار بی محابایی بود که در مدارس، دانشگاه‌ها، مجامع و رستوران‌ها و… انجام شده بود و همین موضوع منجر به ایجاد پیک بیماری در این کشور‌ها شد.

دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور گفت: به همین دلیل توصیه کمیته علمی این است که درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع با توجه به اینکه شیوع روند کرونا در کشورمان نزولی شده است، حتماً دقت و بازبینی مجدد شود. زیرا با توجه به اینکه افراد زیر ۱۸ سال ما هنوز به طور کامل واکسینه نشدند و بچه‌های زیر ۱۲ سال ما که در برخی کشور‌ها مانند چین (سه سال به بالا) و آمریکا (بالای ۵ سال) واکسیناسیون‌شان را شروع کردند، اما ما هنوز اعمال شیوه نامه ها را برای این سنین اجرایی نکرده ایم.

او گفت: بنابراین بازگشایی‌های بی محابا در تمام مکان‌های عمومی مانند مدارس، دانشگاه‌، رستوران‌، سینما‌ و… باتوجه اینکه هنوز هم به ایمنی جمعی نرسیدیم و با توجه به اینکه کودکان ما از واکسیناسیون کافی برخوردار نیستند، می‌تواند باعث بروز پیک ششم کرونا شود.

جماعتی گفت: ما بار‌ها اعلام کردیم که در صورتی با بازگشایی‌های مدارس و دانشگاه‌ها و… موافقیم که به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون رسیده باشیم، همچنین بتوانیم تمام شیوه نامه های بهداشتی را در مدارس به طور کامل رعایت کنیم. با توجه با شرایطی که وجود دارد، هنوز به ایمنی جمعی نرسیده ایم. بنابراین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و مجامع می‌تواند خطرناک باشد.

دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور گفت: نظر جمعی کمیته علمی در این باره تا فردا به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود. به نظر می‌رسد که رعایت دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از تشدید پاندمی در کشور هنوز مناسب نیست.

عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس

در شرایطی که شاخص‌های کرونایی یکی پس از دیگری روند نزولی به خود گرفته‌اند کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان براین باورند که شرایط همچنان شکننده است و درصورت بی‌توجهی هموطنان به شیوه نامه‌های بهداشتی قطعاً زمینه‌ساز بروز پیک ششم کرونا خواهد شد.

در این زمینه کارشناسان به فراز و فرود‌های ثبت شده آمار‌ها از ابتدای آبان ۱۴۰۰ تاکید می‌کنند. این روند کاملاً بیانگر آن است که این ویروس همچنان فعال است و قابلیت تهاجم را دارد. اگر مردم روند عادی انگاری را ادامه دهند، بدون تردید مشکلات دو چندان خواهد شد و به زودی شاهد شکل‌گیری پیک ششم خواهیم بود.

فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس الزامی است

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در مورد ابهامات مطرح شده در زمینه بازگشایی مدارس با وجود عدم واکسینه شدن دانش آموزان زیر ۱۲ سال گفت: به جز چند کشور، در هیچ کجای دنیا واکسیناسیون کرونا برای افراد زیر ۱۲ سال انجام نشده است؛ به دلیل اینکه محققان معتقد هستند که سیستم ایمنی انسان در این سنین، پاسخگوی مقابله با بیماری کروناست. البته درخصوص واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله ها، کمیته علمی کشوری کرونا نیز به نتیجه‌ای نرسید و چنانچه نتیجه‌ای حاصل می‌شد، قطعا واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله‌ها نیز انجام می‌شد، چراکه ذخایر واکسن ما کافی است.

او افزود: با توجه به این شرایط و عدم پوشش واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله ها، لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس بیش از پیش ضروری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر مدارس آمادگی خود را برای پذیرش دانش آموزان از قبل اعلام نکرده و مورد نظارت و بازبینی واقع نشده باشند و از طرفی رعایت و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدیر مدرسه که مسئول اجرای این پروتکل‌هاست با سستی مواجه شود، قطعا از این نقطه آسیب جدی خواهیم دید و ممکن است از همین نقطه، موج ششم را تجربه کنیم.

حیدری افزود: مربیان مدرسه و اولیای دانش آموزان در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها از سوی دانش آموزان باید بیشتر دقت کنند و آموزش‌های لازم و کافی را به دانش آموزان مکررا تاکید کنند. اگر دانش آموزی علائم بیماری را داشت یا با افراد مشکوک به بیماری در ارتباط بود، از رفتنش به مدرسه ممانعت به عمل آورند.

او با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس الزامی است، افزود: دانش آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند و زیر ۱۲ ساله‌ها هنوز واکسن نزده اند.

بازگشایی مدارس

لازم ذکر است، ادامه روند بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در جلسه امروز است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Army forever
۲۰:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا درک نمیکنم حاضرید بچاتون تقلب کنن؟
من مدرسه نمونه درس میخونم با خیالت راخت رفتیم مدرسه خداروشکر مشکل هم پیش نیومد کلاس ها کوچیک هس خیلی کوچیک تر از مدارس عادی ولی داریم میریم حتی ترم اول هم نمراتم 20شد
نمیفمم جانی ب خطرط نمیافته موقع عید همه رفتن مسافرت حالا مدرسه نمیش رف
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اگر خدای نکرده با موج دیگر کرونا مواجه شویم باید کلیه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا محاکمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مدرسه سرایداری اره سرویس بهداشتی افتضاح
به خانوادهااجبار کردن بچه نیاد مدرسه غایب محسوب میشه
توکلاسی که ۴۰ دانش آموز داره کرونا موج میزنه
مدیر مدرسه برگشته میگه بچت مریض بشه به ما ربطی نداره
این چه مدیریتی هست که به فکر دانش آموز نیستین
بچه که حالیش نیست ۵ساعت با ماسک رعایت پروتکل بهداشتی
انجام بده بچها که واکسن نزدن خدای نکرده بچه ای مریض بشه
چه شخصی جوابگو هست
Iran (Islamic Republic of)
مادر دانش آموز
۰۳:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دانش آموزی که ممکنه ناقل باشه ،
Iran (Islamic Republic of)
ولی دانش آموز ابتدایی
۰۲:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام
واقعا متاسفم
این دیگه چه مدیریتی هست
یک ماه مونده سال تحصیلی تمام بشه این رفتار غیر حرفه ای را انجام میدهید
یعنی چی هنوز تدابیری اندیشیده نمیشود فورا کشور رو به چالش میکشید
نگرانی ما کم هست برای آینده فرزندانمان بیشترشم میکنید با این کارها
1_نه سرویس مدرسه ای
2-ندادن لباس فرم برای فرزندان
3-ترس از پیک کرونا بعد از کم رنگ شدن رعایت کردن شیوه نامه ها اونم بعد از تعطیلاتی که آثار مخربش با سفرهای نوروزی مشخص خواهد شد
4-به یکباره قطع سیستم های مجازی برای روند آموزش درسی فرزندان
5-به چالش کشیدن مدیران مدارس و عدم بریفینگ صحیح برای آنان و اولیا

تا کی این بی مدیریتی را باید ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بخدا ایناهم بلد نیستن چیکار کنن گیجن از اول خودشونو قایم میکنن بعد بع ما میگن حضوری برید درزم من خودم از مدیر پرسیدم گف کرونا تموم شده به اونا هم گفتن بگین تموم شده انگار مت کوریم نمیبینم امروز ۴۱فوت کردن واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام الان مادر سه دانش آموز هستم الان چرا مدارس را باز کردین من مخالف باز شدند مدارس بچه ها مریض میشوند چرا ایقدر بی فکر هستد
Iran (Islamic Republic of)
مانلی
۱۶:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
آخه فقط این یک ماه غیر حضوری میشد چی میشد؟ ما ۲۶ روز دیگه مدرسمون تموم میشه، هیچ تاثیری جز بدتر شدن نداره. مدرسه ما واقعا شلوغه و من واقعا متاسف و مخالفم برا حضوری شدن مدرسه ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
من‌نمیفرستم‌‌چه‌اسراری‌دارید‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یه‌کلاس‌۴۵‌نفره‌اخه‌میشه‌مریض نشن‌ چه‌اجباریه اماه‌میخوان‌پرفسور‌بشن‌من‌مخالفم‌ مدرسه‌‌پسرم‌حتی‌تمیز‌هم‌نیست‌تمیزهم‌ نکردن‌چه‌تضمینی‌وجودداره‌که‌بچم‌ مریص‌نمیشه‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مخالفم با حضور اجباری، بچه مون رو از جوب نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۲۱:۴۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
مدرسه ها فک میکنید خیلی تمیز هستن من که مادر هستم بچم کلاس هشتم هس نمیزارم بره کرونا با مرگ هست من میدونم مدرسه کثیف هستند مجازی بهتره یعنی بچه من مریض بشه من با شما میدونم
Iran (Islamic Republic of)
سبحان نصرین کامران
۲۲:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خطر ناکه کرونا هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام مدرسه ها چه پروتکل ها بهداشتی رعایت میکنن خوداموزش پرورش یک بار برای باردید به مدارس دولتی رفته ببینه چه خبر مستاخدم مدرسه حتی یک جارو نمیزنه میخوان تهویه هواداشته باشن بچه های خودشون تو غیرانتفاعی مدرسه های عالی درس میخونن فکرشون به بقیه نیست نفساشون از جای گرم بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۶:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خواهش،مکنم همون غیر حضوری بشه اخه بچه های ابتدایی که رعایت نمیکنن اونم ۵ ساعت چرا اخه واسه یکماه همچنین تصمیمی،گرفتید من نمیخوام بچه ام مریض،شه .خواهش میکنم تروخدا غیر حضوری و در شاد باشه این یکماه رو
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۲۱:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا دارین مدارس و از یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ باز میکنید دختر من امی کرون داره و منم حتما حتما میفرستم مدرسه بقیه بچه ها رو بگیره تا بفهمین مدرسه باز کردن یعنی چی وسط کرونا مدارس رستم اباد و باز میکنید که چی بشه خجالت بکشید فکر کردین با باز کردن مدرسه و رفتم اجباری بچه ها به مدرسه همه چیز پیشرفت میکنه تو ایران نه اتفاقا فقط دارین جون بچه ها رو میگیرین
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۲۰:۵۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام من دانش اموز کلاس نهم هستم
مدرسمون خیلی افتضاحه رعایت نمیکنن پروتوکل رو تو مدرسه ماسک نمیزارن
اخه این همه بدبختی تا چ قدر؟یکم درک ندارن این مسعولین ناسلامتی اینا درس خوندن برا همچین روزایی
یعنی اینقدر درس براشون مهمه
درس هم بخونیم اخرش مثل این وزیر و رعسا میشیم ک حتی ساده ترین مسعولیت های ک بهشون داده میشه رو هم نمیتونن انجام بدن
مگ دولت ایران دولت مردمی نیست چرا حتی نظر مردم رو درک نمیکنن هربیسوادی ک با پارتی بازی اومده شده ی کاره ای هر دستوری بگه باید چوب اون حرفشو مردم بخورن
Iran (Islamic Republic of)
دولت بی عرضه
۱۱:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه دولت مردانمون در هر عرصه ای تصمیمات اشتباهی میگیرند
به جای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و فقر مبتلا شدن هزاران دانش اموز و دانشجو رو هدف گرفتند هیچ فکری هم به حال هزینه درمان این افراد نمیکنند طبق امار واکسیناسیون شهر تهران حدود سه میلیون شهروند واکسن نزده داره که مثل بمب متحرک اند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رحمتی
۲۰:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام. مدیران کارآمد تصمیم درست لحظه آخری گرفتند. مدیریت بحران به این می گویند.
خانواده هایی که استرس دارند و خانواده هایی استرس ندارند می خواهند آمار بگیرند اگر شما فرزند خودتان فرستادید یعنی اینکه احساس خطر جانی ندارید و پروتکل های بهداشتی هم عمل خواهید کرد. و اگر امنیت جانی فرزندان تان اولویت است و پروتکل های بهداشتی عمل نخواهد کرد
خانواده ها رفتند مسافرت خوب دولت هم می بیند مردم به پروتکل های بهداشتی رعایت نمی کند اولویت تدریس خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
برای بازگشایی مدارس واقعا مردم رفتن مسافرت برگردن بچه ها برن سرکلاس بنظر دوباره درگیر نمیشیم مدرسه ای که دونوبت باشه کلاس بچه های کلاس اول 38 نفرند واقعا چه فکری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام من یک دانش آموز هستم من چند وقت پیش در مدرسه مبتلا به امیکرون شدم با اینکه ماسک میزدم.من از تمامی شما عزیز در خواست دارم اعتراض کنید
Iran (Islamic Republic of)
H.m
۲۰:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام برای مسئولین متاسفم که مدارس را بازگشایی کردند من �ک دانش آموزم و در مدرسه حضور داشتم و با چشم خود دیدم که در مدرسه به هیچ عنوان پروتکل های بهداشتی رعایت نمی‌شود معلم ها را پایین می کشند بچه‌ها در حیاط و در کلاس تجمع می کنند.
به فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت نمی‌دهند.
من با بازگشایی مدارس مخالفم و نظرم را بدین گونه اعلام می کنم. می‌خواهم بپرسم آیا آموزش و پرورش در صورت ابتلا به ویروس کرونا جوابگو خواهد بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام من نمی دونم واقعا چرا باید بگن بچه ها بیان مدرسه از اول مهر نگفتن بچه ها بیان مدرسه حالا برای همین یک ماه باقیمونده میگن باید بچه ها برن مدرسه
من با حضوری شدن مدارس مخالف هستم
بعضی ها که میگن باید حضوری کنن آشمال‌چین هستند
Iran (Islamic Republic of)
Ani
۱۷:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
من دانش آموز یازدهم تجربی هستم.به گفته آموزش و پرورش مدارس به شرطی باز میشدن که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و به خصوص گروه بندی کلاس هاو...
متاسفانه مدرسمون گفتن که بدون گروه بندی در کلاس ها حضور داشته باشید.در حالی که کلاس ما ۳۵ نفره هست و ماالان گروه بندی نیستیم.دوازدهم ها کلا نمیان واسه اونا مجازی هست(جون اونا جونه،جان ما هیچی!!) دهم ها ۳۷ نفره هستن که ۲نفر از ما بیشتر ولی اونا گروه بندی شدن.نمیدونیم جریان چیه هفته ای برنامه رو عوض میکنن.با توجه به سخنان آموزش و پرورش:عدم رعایت برخورد میشه لطف کنید این خبر رو پخش کنید تا به دست آموزش و پرورش برسد.
فقط کسی ندونه که دانش آموز مدرسه این اطلاع رو داده چون ضد میشن و نزدیک ترم دوم رد نشم.اگر بدونن هم از اداره میان برای بازدید مدرسه زود خودشون رو گم میکنن و میان دونه به دونه کلاس هارو صندلی هارو با فاصله میچینن.
در ضمن بعضی از دانش آموزان هم ماسک نمیزنن و تا بحال من ندیدم که معاون اجرایی یه چیزی به اونا بگن

1400/12/12
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
مدارس قم باید غیرحضوری بشه
همه دارن کرونا میگیرن دانش آموزان ماسک نمیزنن رعایت نمی‌کنند ب همدیگر انتقال میدن بیماری رو باید رسیدگی کنید نه که بزارید ب عهده ی مدیر و معاون
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
مدارس چه ابتدایی چه راهنمایی باید غیرحضوری بشن من دخترم از همکلاسی اش کرونا گرفتع بود و حال خوبی نداشت لطفا پیگیری کنید مدارس‌ قم باید غیرحضوری شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مدرسه باز امکانات می خواد.نه سی تا بچه دل هم توی یک کلاس، با سرویس بهداشتی بد، عدم تعویض ماسک هر دوساعت یکبار

اگر یک دانش اموز بیمار باشه می دونید چن نفر در اون مدرسه و چن تا از اولیا میتونن درگیر باشن



الان باید بفکر کنترل این موج جدید حفظ جون چندین هزار نفر باشیم.
ما اولیا یه وقتای باید خودمون مدیریت بکنیم و در کنار اموزش مجازی مدرسه به بچه هامون یاد بدیم صادقانه درس بخونن و تقلب نکن، چون مسئول ایندشون هستن
ما باید به فرزندانمون یاد بدیم اگر معلم نیست که شما رو کنترل بکنه خدا و نفس خودتون که هست
من بچم داخل خونه دو سال داره درس میخونه به مراتب بهتر از حضور فیزیکی توی مدرسه داره یاد میگیره و
هر وقت مشکل داره محتوا مجازی و فیلما رو می بینه


خواهشا اولیا بیایید همکاری کنیم و تا کنترل این بیماری که باعث بدبخت شدن خیلیا شده بچه ها رو همراه با معلما توی خونه درسشون رو پیس ببریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی اصل کامکار
۰۰:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفا تعطیل نکنید مدارش را چون حضوری از مجازی مهم تره اگر باز کنید خیلی بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۷:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خدا رو شکر من دخترم را از دوره ابتدایی یه مدرسه خوب مدرسه قیاس منطقه شش ثبت نام کردم و الان که سال هشتمه واقعا با وجود شرایط کرونا و آنلاین بودن اصلا دغدغه آموزش و درس خوندنش رو نداشتیم و فکر می کنم که اکر اولیا کمی برای انتخاب مدرسه خوب به خودشان زحمت بدهند مخصوصا در شرایط سخت حداقل درگیر آموزش به فرزندانشون نمی شن.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
نه من موافق نیستم با حضوری چون پسرم رفت مدرسه امیکرون گرفت
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۱۸:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
بخدا بنده ازفرزندم می ترسم امیکرون هم بیشتر بچه ها رادرگیر میکنه .مگه درس بچه ازسلامتیش مهمتره اگه بخوای بابت یه سرماخوردگی به دکتر بروی حداقل باید ۱۵۰ هزار تومان خرج کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
ما نه مایع دستشویی داریم نه سرویس بهداشتی تمیز داریم نه نیمکت ها تمیزه همه جا هم پره گرده،اونوقت شما دقیقا چه پروتکلی رو رعایت میکنید؟خنده داره به قرآن یکم منطقی باشید و آنقدر خنگ نباشید که مدیران مدارس دورتون بزنند،یکبار ناخودآگاه بیاین وضعیت رو به چشم ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ دی ۱۴۰۰
مدرسه ها مجازی باشه مگه مجازی چشه که میخوان حضوری کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۰ دی ۱۴۰۰
لطفا غیرحضوری کنید چون مدارس آمادگی برگزاری امتحانات رو ندارند و پروتکل ها رعایت نمیشه امیکرون هم که در حال گسترش،خیلی از دانش آموزان و معلمان هم به کرونا مبتلا شدند دانشگاه ها که امتحاناتشون به تعویق افتاد پس ما چرا باید زجر بکشیم دانشگاه که بیشتر اهمیت داره چون اونا تظاهرات میکنند و نمی‌تونین بهشون زور بگین به تعویق انداختند اما دانش آموزان که نمی‌توانند کاری کنند بهشون زور میگید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
این مدرسه هارو باز کنین بچه ها لات شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدا کنه کرونا نره و شدید تر بشه یوقت مدرسه باز میشه بد بخت میشیم اون که میگن مدرسه باز آخه به فکر بچه هاتون نیستید؟؟ باز میرن مدرسه و زجر میکشن خدایا هزار نفر هزار نفر مردم رو بکش تا همه بترسن نذارن امتحانات حضوری بشه
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۸:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ما سه سال داریم مجازی درس میخونیم هیچیم نمیفهمیم پس چجوری باید امتحان حضوری بدیم .وقتی آموزش مجازیه امتحانم بایدد مجازی باشع .اونایی ک حرف از عدالت این مملکت میزنن بیان بالا ببینم عدالت عدالتی ک میگن اینه؟؟؟؟؟؟؟جدا ازین ما جونمو از کنار جوب پیدا نکردیم ک بزاریم کف دستمون پاشیم بیایم امتحان بدیم حالا خودمون هیچ خانواده هامون چ گناهی کردنن؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خوب آموزش مجازی کتاب کمک آموزشی بخر درس بخون
ثانیا شما بخاطر تقلب کردن در آزمون های غیر حضوری داری کرونا رو بهانه میاری
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۰۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
دانشگاه غیر حضوری شدن اونوقت بچه ابتدایی که پروتکل بلد نیست درست رعایت کنه تو مدارس .خستمون کردید بااین بی برنامگیهاتون.چرا مدارس ابتدایی انقدر بد مدیریت میشه.دروپنجره رو معلم تا مادر میره میبندن.از طرف دیگه همینکهبچه ها فاصله رعایت نمیکنن ۱۵ تا تو یه کلاس کوچیک وفاصله خیلی کم کلی خطر داره هر جا هم گفتیم یا پیچوندن یا باشه گفتن بی عمل
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۲:۲۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خدا امام خمینی رو رحمت کنه همیشه بفکر مردم بود تا خودش ول متعسفانه مسئولان مملکت فقط برای اینکه پست سازمانی شونو حفص کنن چشماشونو بستن بچهای بیچاره مردومو زور کردن بن مدرسه مرزشون کنن اونا هم خانوادهاشونو
Iran (Islamic Republic of)
بی مو
۰۱:۱۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
ای بابا، باز مدرسه ها واز شد باید کچل کنیم.... چرا دخترا موهاشونو نمی زنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
خیلی ها میگن ببندید مدارس رو ، ولی کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۲۲:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بستن مدارس فقط کار رو خراب تر میکنه و باعث میشه بچه ها درس نخونن و آزمون ها تقلب کنن و راحت تفریخشون رو بکنن و به درس اصلا اهمیتی ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خواهشا مدارس رو ببندید تا شیوع بیشتر نشده
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموزم
۱۵:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بنظر من کرونا دوسال دانش آموزان رو بی سواد کرد چند سالم بگه مجازی میتونه جای حضوریو بگیره من یک دانش آموز پایه هشتم هستم
شما از اول سال مجازی اعلام کردید تا آخر سال تحصیلی هم مجازی باید باشه
من به این واکسن اعتقادی ندارم
عوارض داره من دز اول واکسنو زدم دستم درد میکرد سرماخوردم
بعد دز دومو زدم ریزش مو گرفتم
کی میتونه این عوارضو رفع کنه
میگن پیشگیری بهتر از درمانه
درست
اما الان کسایی که کرونا میگیرن باید واکسنی درست شه که طرف ناقل درمان شه 90 درصد احتمال زنده بودن فرد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
بی سواد بمونن بهتر از اینه که کرونا بگیرن اقای باسواد . این قدر درس می خونن که بشن مثل اموزش و پرورش که نمی فهمه چیکار می کپه
Iran (Islamic Republic of)
سعادتی
۱۰:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سلام
حالا چی میشه تا چهار پنج سال اموزش اکیدا غیر حضوری شه حالا بچه های ما خنگ بشن یا زرنگ در عوض نمیمیرن کدوم مهمتره
کسی که درس خون بتشه به حضـوری ومجازی کاری نداره من تو خونه با خیال راحت به بچم درس میدادم از روزی که رفته مدرسه خسته و کوفته میاد خونه نه خوراکی میتونه بخوره نه نفس میتونه بکشه در و پنجره ها ی کلاسم بازه شوفاژا هم خاموش با کلی کت و کلاه و ماسک و... سر کلاسا میشینن مثلا دولت میخواد از اینا خبره بسازه
مگه ریس جمهور ما چقد سواد داشت شد ریس مملکت که انقد از بچه های ما توقع دارین
حضوری بودن و لااقل نکردن اختیاری کنن که هرکی دوس داشت یا بچش درس نخون بودو مامانه نتونست باهش کار کنه بفرستتش مدرسه کنه نوعی که همش دارم به بچم درس میدم تو خونه و دخترم گوش میده چرا مجبورم بفرستم
چرا با اعصاب مردم بازی میکنید
اجناس و که گرون کردین
لااقل اینو دیگه از رودوشمون بر دارین
درس خوندن بچه های ما به کسی ربطی نداره همونجور که کرونا گرفتنشون به کسی ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
منم کامل موافقم . اگه بچه ها تو مدرسه کرونا بگیرن اونوقت مسولیتش رو مدرسه یا اموزش و پرورش قبول میکنه پس اگه راست می گن که فکر نکنم راست بگن همین امروز تو مدرسه مدیر ها تعهد بدن به خانواده ها که این قدر مردم رو اذیت می کن
Iran (Islamic Republic of)
زينب
۲۳:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اونا ميگن كه اگه اتفاقي با هر دانش اموزي بيوفته مدرسه گردن نميگيره و مسئوليتشو نميپذيره
واقعا چطور فكر ميكنن كه با اين اوضاع مدارس رو باز كردن
بعد اجباريش هم كردن ولي اتفاقي بيوفته اونا كاري ندارن و هيچ مسئوليتي رو نميپذيرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اخه این اقایون فکر کردن ما از المان مدارسمون بهتر وپیشرفته تره ما مایع دستشویی هم نداریم فقط با یه دوز واکسن ویه ماسک میخاد جلو ابتلای دانش اموزان رو بگیره بعضی والدینم خودشونو دارن نیکشن بچه رو بفرستن بره از دستش راحت شن غافل از اینکه اون بچه ناقل میشه خودشونو مبتلا میکنه بعصی دبیران هم البته بی تقصیر نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
رعایت پروتکل های بهداشتی برای مدارس ابتدائی غیر قابل اجرا هست.من معلم توی کلاس به فاصله 2متر از هم میذارمشون بعداز ظهر همان روز تو کوچه کنارهم دارن با هم بازی میکنن.تو روستا که قرنطینه اصلا معنی نداره.جمع بچه ها جداس جمع راهنمایی ها جداس جمع دبیرستانی ها جداس و از همه بدتر جمع اولیاء هست که با خیال راحت و بدون ماسک ساعت ها در کنار هم هستن و غروب هم هر کی از هر گروه میره خونه. محدودیت واقعی یعنی برای 2 هفته کلا عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی و تاکسی و اتوبوس ممنوع.در غیر این صورت هر سال با 4 پیک مواجه میشیم و نه تنها کرونا را شکست نمی دیم بلکه کرونا کمر ما را میشکند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بهترین کار اختیار دادن به والدین جهت حضور دانش آموز در مدارس و حضوری شدن امتحانات است. اگر کسی مخالف حضور در مدرسه است، بصورت غیر حضوری در منزلش درس بخواند و در کنار بقیه آزمون حضوری بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
مدارس قبل از این از نظر بهداشتی و امکانات وضعیت بدی داشتند و تعداد زیاد دانش آموزان در یک کلاس کوچک با سیستم‌ گرمایشی و تهویه ضعیف و کمبود امکانات شدید مواجه بودند.بخصوص مدارس ابتدایی، همان زمان بودجه به مدارس نمی‌دادند حتی مایع دستشویی به زور گیر میومد حالا چطوری پروتکل بهداشتی را می‌توانند رعایت کنندعواقبش رو هم گردن مدیر و معلمها میندازند،تمام
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
موضوع اینه که اونایی که اصرار به باز گشایی مدارس دارن // هیچکدامشان از علم پزشکی تخصصی نداره // فقط پیرهن یقه اخوندی دارن و انگشتر عقیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چرا چرت و پرت می گی
بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس چه ربطی انگشتر عقیق داره ؟!!
خواهشا سلامتی و آموزش فرزندان مردم رو با این افکار احمقانه به بازب نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من با اینکه دوز اول واکسن رو زدم، اما الان کرونا گرفتم.
احتمالا بچه من هم مبتلا شده و اگر به مدرسه برود ممکنه بچه های دیگه رو هم مبتلا کنه که در نهایت خانواده بچه های دیگه هم مبتلا بشن.
در کل بازگشایی مدارس در شرایط شکننده حاضر، کار بسیار خطرناکی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بازگشایی مدارس اشتباه بزرگ و حماقت محض است باعث سرایت خوشه ای می شود . فقط کافی یک دانش آموز علامت داشته باشه با یک عطسه و سرفه همه را ر گیر می کند و بچه ها به خانه میایند و اعضای خانواده را بدبخت می کنند تا دیر نشده ببندند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بازگشایی بشود یا نه! الان بازه و دانش آموز هم می‌رود مدرسه، منتظر عواقبش باشید.
Iran (Islamic Republic of)
والدین
۲۲:۲۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
باز کنید همه مدارس رو، چه فرقی داره همین بچه ها مگه داخل خونه زندانی هستن که کرونا پخش نشه؟ تازه میرن بیرون ماسک نمیزند بماند واکسن هم نمی زنن! ببریدشون مدرسه بهشون یاد بدید ما حریفشون نمیشیم.... هرچه سریع تر باز کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
باید حضوری بشن اونها که میگن غیر حضوری برای اینکه همش برن مسافرت ولاتوشهرما که حضوری هست دوساله که خدارا شکر هیچ دانش آموز ی مریض نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
لابد شما خودت دو ساله همش مسافرت بودی ، والا ما که جایی نرفتیم چی بگیم ؟ ما که واقعا رعایت کردیم نمیتونیم الان بچه ی دبستانی که پروتکل متوجه نمیشه رو بفرستیم مدرسه ، چقدر بی خیالن بعضیا ، هر چقدر هم که آموزش مهم باشه که البته داریم انجام میدیم ، سلامت و آرامش بچه ها مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
در این وضعیت برودت هوا و فصل زمستان سیستم گرمایشی معیوب ،خدمتگزار هم یک روز در میان ، در کلاس ۱۶متری ۱۵نفر جادادن به نظر مسولین محترم ستاد کرونا ایا پروتکل ها رعایت شده ؟ تا اسفند مجازی باشه
Iran (Islamic Republic of)
Mohammadrigi
۲۲:۰۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
باعرض سلام به دوستان و خواننده های پیام
این تصمیم زود برای بازگشایی مدارس و دانشگاه خیلی نصمیم اشتباهی هست نه واکسن به طور کامل دانشجویان و دانش اموزان طزریق کردن و نه پروتکل ها رو رعایت میکنن در استان سیستان و بلوچستان بنده دیدم بعضی از افراد پول میگیرن و کارت واکسن صادر میکنن بدون این که یک دز واکسن هم زده باشن لطفاً مسئولان بفکر این قضیه باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
وقتی آموزش و پرورش مملکت دروغ می گوید که در نظر سنجی از والدین 70درصد موافق بازگشایی مدارس هستند من فکر می کنم کدام نظر سنجی؟! مگر نظرسنجی کردند؟! کی ؟ کجا؟ پس چرا از من نظر نخواستند؟!چطوری نظرسنجی کردند که هیچکس خبردار نشد؟! حالا می گویند برای تهویه هوا باید پنجره ها باز باشد!! آنهم در فصل زمستان!! چطوری ؟ مگه میشه؟ فاصله صندلیها دومتر باشه!! چطوری ؟ آنوقت مگر بچه ها به صندلی چسبیده اند؟!! مگر بچه مدرسه ای این حرفها را رعایت می کنه؟!! آخر و عاقبت ما با این مسئولین فهیم چی میشه؟!! آخه نابغه ها برای چی اینقدر عجله تبلیغاتی داشتید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
مطمئنم نیستم ولی ظاهر قضیه نشون میده یه عده دشمن مردم ایران هستن تا امار کرونا پایین میاد سریع محدودیت ها رو بر می داره تا مردم با خاک یکسان بشن صبر کنید دیگه این همه هم به افراد سبک فکر اجازه اظهار نظر در مورد برداشتن محدودیت ها ندین. دانشگاه و مدارس. تمام مقاطع این ترم رو هم مجازی بگذرونن تا بفهمیم آیا واقعا نتیجه واکسن بوده که اومده پایین یا خیر، یا به صورت طبیعی پایین اومده،
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۲۰:۳۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام‌وقت بخیر‌ چه مدرسه‌ای‌ اینجا مدرسه ای درکار نیست شهریه‌اجباری میخوان نظارت هم اصلا نیس‌ همه دانش‌اموزا ضعیف هستن‌از پایه گروه قفل میکنن‌ تا شهریه ندین‌خبری نیس از کلاس چرا‌کسی به داد مردم‌نمیرسه‌‌‌ پارسال شهریه‌گرفتن‌ باوجود‌اینکه مدرسه‌ای درکارنبوده‌ الان دوباره شهریه‌این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
آموزش و پرورش باید حضور را اجباری کند و هرکس نخواست با هزینه شخصی معلم خصوصی بگیرد کرونا مانند آنفولانزا دیگه همیشه هست مگه میشه بچه ها مدرسه نروند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
متوجه پاندمی هستید شما ؟؟ آموزش داره انجام میشه ، سلامت بچه ها مهمتره ، هر چه بریم جلوتر ، هم دارو و درمان بهتر میشه و هم واکسیناسیون و ایمنی جمعی ، تعجیل درست نیست ، تا تبدیل شدن این بیماری به بیماری فصلی که دارو و درمانش هم مشخص باشه هنوز فاصله داریم ، ما که با آرامش و تمام وقت داریم به فرزندانمون آموزش میدیم ، بعضی والدین دوست ندارن خودشون رو درگیر آموزش بچه ها کنن ، البته بعضی ها که نمیتونن منظور بنده نبود
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۱:۳۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من به شخصه تا پاک شدن یا کاهش چشمگیر کرونا از فرستادن بچه م به مدرسه خودداری میکنم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۲۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه شما متوجه مشگل نشدید معلومه خیلی از دست فرزند دلبندان خسته شدید.کرونا با کسی شوخی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
ظاهراً از نظر سیاست مدارای کشور ما دیگه فوت آدم عادی شده چه یک نفر چه ۷۰۰ نفر با جان انسان ها آزمایشی عمل می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
نباید مدارس و دانشگاه ها باز بشه نه عقلانی، نه اخلاقی، نه انسانی است، نه علمی است. از تجربه آلمان درس بگیرید ابتلا روزانه ۵۰ هزار نفر و فوت ۳۰۰ نفر در روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بابا همه می دونیم نگران درس مایین بقران تو این سرما سی نفر ادم با چشمای ضعیف هیچی نمی فهمیم و فاصله ها هم باید از هم دور باشه خیلیا رعایت نمی کنن و همه تو حلق همن از یطرفم یسریا سرماخوردن اصن کافیه کروناهم نداشته باشی و فقط ناقل باشی تا سی نفر ادمو مریض کنی حالا خدایی نکرده اگر بیماری منتقل بشه به پدر و مادر اگر مشکل داشته باشن کی پاسخگوعه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
منتظر نسلی بیسواد و بی تربیت در آینده باشید ، خانواده ها دورهمی ، مسافرت ، عروسی ، خیابان و پاساژ گردی ، رستوران و همه جا با فرزندانشان می روند فقط در کلاس درس کرونا هست جاهای دیگه نیست متاسفم برای چنین والدینی.
Iran (Islamic Republic of)
فاسانا
۲۰:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
فکر نمی کنید قبل از بازگشایی باید چند واحد اتوبوس به هر خطی اضافه بشه اتوبوس های اصفهان که خیلی شلوغه همه به هم چسبیدن ...بااین وضعیت آماده‌ی افزایش آمار کرونایی ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
خاکه رو
۱۹:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
شما را بخدا بچه های مردم را که با هزار بدبختی و گرانی بزرگشان کرده اند در میدان ویروس وحشی کرونا قرار ندهید.من که بچه ام را نمیفرستم . هان ای مسئولین بی برنامه ، بگوش باشید اگه مشکلی برای این سرمایه ی عظیم انسانی کشور پیش بیاید در پیشگاه خدا و قرآن بایستی جوابگو باشید.الهی ، خیر نبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
حماقت محص هست باز شدن مدارس
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۵۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
ما از یه شهر کوچکی هستیم از اول مهر حضوری هست دانش آموزان فاصله هاشون مناسب نیست بهداشت می اد یه نگاه سر سری دم‌کلاس می اندازه می گه خوبه و می ره امروز هم آمد. خودشون آدرس داخل کلاس نمی یان بعضی مدیران به بچه ها سپردن تست ندید برین دکتر برای سرماخوردگی بعد می گن برین دوهفته تو خونه استراحت کنید مدیران سر و صداش را در نمی ارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بعضی جاها از اول مهر به صورت حضوری بازگشایی کرده اند الان هم که دیگه کل کشور واقعا زنگ خطر است مخصوصا در زمستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
تو رو خدا پیگیری کنید دانشگاه آزاد بدون هیچ نگرانی همه دانشجو ها رو داره میفرسته دانشگاه
امتحانات رو هم گفتن حضوری هست
من اگر کرونا داشته باشم زمان امتحانات چون 4 میلیون پول شهریه دادم برم سر جلسه امتحان؟
اصلا چرا تدبیری برای بچه های خوابگاهی اندیشیده نشده؟
توی این گرونی و کرونا حضوری شدن دانشگاه وسط ترم چه توجیهی داره


لطفا نظر رو تایید کنید و پیگیری های لازم رو انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۸:۲۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من معلم هستم و پسرم دانش آموز پایه نهم هست .اگر حضوری باشه بهتره هم برای من و هم برای بچه ها چون هیچ چیز جای آموزش حضوری رو نمی گیره . ولی مدرسه پسرم روزهای پنج شنبه کلاس فوق برنامه گذاشته . و خدا شاهده پسرم یک جلسه رفته سرما خورده با اینکه هر دو دز واکسن را زده بود و ما کلی استرس و نگرانی کشیدیم . و هفته قبل نتونست بره چون علائم سرما خوردگی داشت گفتیم خدای نکرده بیمار میشن . حالا موندیم چی کار کنیم چون بچه دوست داره بره . لطفا جون بچه ها رو به خطر نندازید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بازگشایی همه چیز ترسناک است. هر چیزی که منجر به شلوغی و ازدحام بشه ترسناک است.
به نظر باید صبر کرد که اوضاع از این هم بهتر بشه
الان زمستان است و همه درها بسته. ویروس می تونه به زیبایی بچرخه و مبتلا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام
مدارس شهرستانهای استان تهران مانند بهارستان و رباط کریم کلا یک نیروی خدماتی برای سه چهار طبقه ساختمان دارند پس چطکر میشه ضدعفونی و نظارت کرد؟! کوچکترین نظافت هم مدارس نمی رسند با توجه به کمبود نیرو انجام بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
به جای اینکه درخواست تعطیلی مدارس روبدیم خودمون توی عروسی ها ودورهمی ها ومسافرت ها یکم رعایت کنیم بعد بچه هامون رو بدبخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۴۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام چرا تا مدرسه ها باز میشه همه اعتراض میکنن که بچه ها مون مریض میشن دفیقا همون ادما توی تعطیلات دست بچه هاشون رو میگیرند به مسافرت میروند به عروسی ها میروند به خرید میروند الان که دیگه ورزشگاه ها هم باز شده و هیچکس رعایت نمیکنه یعنی هیچکدوم از اونا بچه ای که دانش اموز باشه ندارن که هرکار دوست دارن میکنند واقعاً که ما خودمون همه چیز روخراب میکنیم تقصیر بچه ها چیه که باید ار طریق گوشی سواد دار بشن وتوقع داریم یادم بگیر ن اون آقایی که دم از رفع مشکلات مردم میزدی این یکی از بزرگترین مشکلات که متاسفانه دامن بچه های بیگناهمون روگرفته یک فکر اساسی بردارید شعار ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چرا می گید همه به مهمونی و عروسی و مسافرت میرن ؟ ما و خیلی های دیگه رو دیدم که به شدت مراعات می کنن
اگه خودتون روال عادی زندگی رو داشتید یا اطرافتون دیدین به همه تعمیم ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
به قران مجید قسم کلاس درس ما 12 متری اخه چطوری 18 نفر باید تو 12 متر کلاس جا بشن الان معلم شیمی و فیزیک ما کرونا گرفتن شاید همین الان من هم گرفته باشم انتقالش بدم به مادر و پدرم که اوضاع خوبی ندارن چرا اصلا درک ندارین لعنت خدا به کسایی که این مدرسه ها رو بخوان باز کنند تا مردم رو به کشتن بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
چرا با هم هماهنگ نیستید ؟؟؟
آموزش پرورش مدارس رو باز میکنه آقای ...و همکارانش هنوز تصمیم قطعی برای باز گشایی مدارس نگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من در حال حاضر اصلا موافق نیستم و نمی فرستم به مدرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
دولت هنوز خودش درگیر که مدارس باز گشاهی بشه یا نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من بچه ام کلاس اول دو روز تو هفته دارن میرن از خانواده ها نظر سنجی کردن اونایی که موافق بودن اجاز داده بیان مدرسه دوتا کلاس 10دنفره شدن دوساعت توی روز پنجره ها باز یچه هاهم لباس گرم پوشیدن چند تا از مادر ها هم بیرون تو حیاط هستن که اگه بچه ها خواستن برن دستشویی یا بیان زنگ تفریح حواسشون به بچه ها باشه کلاس اولی ها نیاز به مدرسه دارن معلم درس خوندن تا تونسته به بچه اموزش بده من درسی خوندم که به بچه اموزش بدم الان معلم از بچه املا گرفته ار این 20 نفر4 تا 5 تاشون تونستن درست بنویسن خوب اینکه نشد اینا اگه پایه اشون ضعیف باشه سال دیگه چطور میخوان برن دوم غیر از اون برای این درس داریم روح و روان بچه هامون خودمون داغون میکنیم بچه هامون دارن از درس زده میشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام به شما ایا شما جون بچه تون مهمتره یادرسش نهایتا یکسال دور تر مهندس یا دکتر بشن ولی خدای نکرده اگه اتفاقی براشون بیفته پشیمونیش تا اخر عمره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خیلی ها کلاس اول رو مجازی کار کردن و بچه ها خوب هم یاد گرفتن ، والدین باید سعه ی صدر داشته باشن و از کلیپ های آموزشی استفاده کنن و با روش های درست به بچه ها آموزش بدن ، ما کلاس اول فرزندمون رو به همین شکل کار کردیم و حتی یک غلط هم در املا نمی نوشت
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۶:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام
لطفا عجله نکنید ، مدارس ابتدایی سمت ما گله‌ای بچه‌ها مریض شدند...والله خطرناک هست. نه دارویی نه واکسنی برای بچه‌ها ... دانشگاه و دبیرستان را آزمایشی کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من که بچه مدرسه نمیفرستم برامم مهم نیست که امتحانات پایان ترم رو ازش بگیرن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۵:۴۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
چرا گزینشی نظر تایید میکنید؟ با تصمیم اشتباه ستاد کرونا و اموزش پرورش نسل کشی خواهد شد، این ها مردان و زنان ۵۰ ساله نیستند که به اسم نبود واکسن و دارو رفتن سینه خاک. موضوع نسل فرداس که سپردید به کرونا.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
همش نتیجه بی تدبیری بی تجربگی و عدم احساس مسئولت بعضی از دولت مردان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
مدارس باز بشه به ضرر وزارت بهداشت و آموزش پرورش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بازگشایی مدارس در این شرایط کرونایی تصمیم درستی نیست مدرسه ما هم که یکی از مدارس تبریز است در اثر فشار اداره بدون مجوز واقعی و با وجود نبود امکانات بهداشتی حضوردانش آموزان و دبیران دوره اول متوسطه را بصورت روزانه و 6 ساعته و حضوری و اجباری برنامه ریزی کرده که جز تضعیف روحیه و نتیجه معکوس تاثیر دیگری ندارد اگر یک نفر از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا باز دید میدانی از اینگونه مدارس داشته باشد متوجه تصمیم اشتباه باز گشایی می شود هرچند که مدیران آموزش و پرورش بخاطر بعضی از مسائل چشم بر روی حقایق می بندند و تصمیم اشتباه دیگری را بر سلسله تصمیمات اشتباه مغرضانه حود می افزایند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بله کاملا درست است مدرسه ماهم بیش از ۱۰۰۰نفر جمعیت داره رعایت هم که نگو چند نفرم کرونا گرفتن و میان بازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
همین مورد در شهر بیجار استان کردستان هم وجود داره البته اینجا مدارس رو از اول آبان با اجبار اداره بازگشایی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
تروخدا بچه هاتونو نفرستین دوماه پسرمن میره هفته ی دوروزدوبار مریض شده دیگه اصلا نمیزارم بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
احتمالا شما خودتون معلم هستید چون بنده چند تن از همکارانم همسرشان معلم هستند این دروان که خانه بودند و مدرسه نرفتن خیلی راضی هستند هم به تربیت و درس فرزندانشان می رسند و هم کار خانه را انجام می دهند اصلا دیگه راضی نیستند سر کلاس حاضر شوند و دایم تبلیغ می کنند بچه هایشان را نفرستید مریض میشوند و کرونا می گیرند ، این کرونا دیگه همیشه هست پس می خواهید فرزندانتان را نفرستید ؟ نسل بیسواد می خواهید تحویل دهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
با بازگشایی مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
خب با این تفاسیر ، مگه دل درد دارید که کلاسارو حضوری کنید ؟ بشینین سر جاتون . حرف مفت هم نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
ما برای کلاس ها تخصصی میریم دانشگاه با این که واکسن زدیم اما علائم سرماخوردگی رو بیشتر افراد دارن بعد کی میاد رسیدگی کنه اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
هنوز صبر کنید اقای اهنچیان دانشگاه ها رو با عجله باز کنه اون وقت به امار های جالبی می رسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بخدا خسته شدیم
پدر مادرا مثل کل کاراشون استرس الکی دارم
تروقرآن حضوری من به عنوان یه دانش آموز دارم حرف 99 درصد دانش آموزارو میزنم تروخداااااا حضوری
1-بخاطر اینکه کرونا خیلی فر کش کرده و بیشتر هم کم میشه
2-کلا زیر 18 سال ابتلا و بخصوصصصصص بستری و مرگشون خیلیییییی ناچیزه
3-تازه 70 درصد دانش آموزا دو دز زدن
Iran (Islamic Republic of)
یه ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من نمی‌دونم اون ۹۹دذصدو از کجا آوردی تو میخوای بمیری چیکار به بقیه داری ای خدا ببین با مانند امثال این ۸۰میلیون شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
من پسرم کلاس اول هست و برای بچه های که توی این سن هستن واکسن براشون ساخته نشده تکلیفمون چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
به عنوان یه دانش آموز
۱۷:۲۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
آقایی که داری می گی ناچیزه حرفت درست ولی همین ناچیز بالاخره خانواده ایی را داغ دار کرده بعدش شما حرف 1درصد بچه ها را می گی 99 درصد با غیر حضوری موافق هستن شرط می بندم تو خودت مدرسه ات رو داره مجازی می ری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
شما که میگی دانش اموزی فقط به فکر خودتی ایا بقیه اعضای خونواده هم مثل شما ایمن هستن یا بقیه که ممکن با شما یا خانوادتون در ارتباط باشن منطقی فکر کن عزیز دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
آفرین بر شما هموطن فهیم دقیقا همینگونه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
99 در صد؟ من مخالفم دوستان من هم مخالفند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
اگه تو میخوای بمیری برو بمیر.خرجت کلا یه کفنه.من خودم دانش آموز کلا نهمم .اتفاقا برعکس 99 درصد بچه ها مخالفن.پس از خودت حرف درنیار.تو حاضری مسئولیت مرگ همون بچه های زیر 18 سال(که به قول حضرت عالی خیییییییییییییییییییلی ناچیزه)رو گردن بگیری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
کلاس های مدرسه دولتی ما هم از اول سال تحصیلی باز است و شکر خدا تا الان کسی کرونا نگرفته است. علم و دانش متوقف نمی شود. خودمان را دیتی دستی عقب مانده نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۱۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه مسئولان آموزش و پرورش دارن آماردانش اموزان مبتلا رو پنهان می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه مدارسی که ابتلای قطعی دانش آموز داشته همچنان باز هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
دقیقا امار اموزش وپرورش مانند بقیه امارهایش دقیق نیست
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۶:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز داری بی منطق صحبت می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
پنهان کاری در کار نیست. من خودم ولی دانش آموز و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه دولتی هستم. از شروع کلاس های حضوری تا الان مورد کرونا نداشتیم.
آخرین اخبار