معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شمال کرمان گفت: برای مدیریت پیک بار مصرف برق در زمستان از اوایل اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۶۱ هزار و ۶۷۲ چراغ روشنایی معابر در شمال کرمان بهینه‌سازی شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد محسنی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان، گفت: به منظور مدیریت پیک بار مصرف برق در زمستان و کمک به تامین سوخت نیروگاه‌های کشور از اوایل اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۶۱ هزار و ۶۷۲ دستگاه چراغ روشنایی معابر در شمال استان کرمان با توان مصرفی ۱۱.۵۵ مگاوات تعدیل و بهینه‌سازی شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شمال استان با بیان اینکه تعدیل روشنایی داخل شهر‌ها و جاده‌های بین شهری به فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی برق کمک می کند از مشترکین خانگی خواست تا در فصل زمستان با کاهش یک درجه‌ای وسایل گرمایشی خود به صنعت برق استان در تامین برق پایدار در فصل سرما کمک نمایند.

او عنوان کرد: طی مانور تعدیل و بهینه‌سازی روشنایی معابر که در آبان‌ماه برگزار شد یک هزار و ۴۰۰ دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی ۳۲ کیلووات اصلاح و تعدیل شد.

محسنی افزود: در راستای کاهش پیک‌بار ضمن بهینه‌سازی روشنایی معابر، اصلاح و تعدیل تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی، روشنایی پارک‌ها و میادین، نورپردازی ساختمان‌ها و جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف نیز با استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج و گروه های مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

او بیان داشت: با توجه به کاهش دمای هوا و به تناوب آن افزایش مصرف انرژی (گاز) و از جهتی محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص سوخت نیروگاه‌های تولید برق، مدیریت پیک بار زمستانی در دستور کار صنعت برق قرار گرفته است.

محمد محسنی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شمال استان از پایداری تمامی شبکه‌های شمال استان در هنگام بارش برف و وزش باد شدید خبر داد.

او گفت: از ابتدای امسال با برنامه ریزی و انجام مانور‌های متعدد لازم پایداری شبکه‌های توزیع برق شمال استان به بالاترین حد ممکن رسید تا در زمان وقوع بحران‌ها بر خلاف سالیان گذشته کمترین نا پایداری برای مشترکین حادث شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار