سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید فورا محدودیت‌های مالی افغانستان را کاهش دهد و کمک‌های بشردوستانه را تسریع بخشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی گفته‌است که جامعه بین‌المللی باید فورا محدودیت‌های مالی افغانستان را که مانع ارائه خدمات صحی، غذا و سایر خدمات ضروری می‌شود، کاهش دهد و برای جلوگیری از بحران فزاینده‌ای که جان ده‌ها میلیون نفر را تهدید می‌کند، کمک‌های بشردوستانه را تسریع بخشد.

این نهاد افزوده است که بدون اجازه استفاده از ذخایر دولت افغانستان برای حمایت از جمعیت این کشور، «صحنه برای یک فاجعه انسانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.»

در این گزارش آمده‌است که تعلیق کمک‌های خارجی، مسدود کردن دارایی‌های دولت افغانستان و تحریم‌های بین‌المللی بر طالبان، کشوری را که از سطح بالای فقر رنج می‌برد، وارد یک بحران اقتصادی تمام عیار کرده است.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ۲۲.۸ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی حاد و گرسنگی مواجه هستند. همچنین برنامه جهانی غذا تخمین می‌زند که حداقل یک میلیون کودک در حال حاضر از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار