معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر از رسانه‌های این استان خواست تولید محتوای پیشگیرانه را در اولویت کارشان قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ جهانبخش طهماسبی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با تشکر از تعامل رسانه‌های استان با پلیس، از فعالان رسانه‌ای دعوت کرد که تولید محتوای پیشگیرانه را در اولویت کارشان قرار دهند تا آگاهی مردم افزایش یابد و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

او از رسانه‌ها خواست به قیمت به دست آوردن مخاطب هر خبری را منتشر نکنند و به پیامد‌های خبری که انتشار می‌یابد توجه کنند تا امنیت اجتماعی خدشه‌دارنشود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه پلیس وسیع‌ترین ارتباط را با مردم دارد، بیان کرد: تلاش می‌کنیم که با انتشار خبر‌ها و پیام‌های آموزشی از طریق پایگاه پلیس یا انتشار در رسانه‌های مختلف زمینه آگاهی بخشی به مردم و پیشگیری از جرائم را فراهم کنیم.

طهماسبی ادامه داد: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی به شمار می‌روند و در حوزه فرهنگ و آموزش نیز اگر تاثیر آن‌ها بیشتر از آموزش و پرورش و دانشگاه نباشد، کمترهم نیست.

او دو رسالت مهم رسانه‌ها را آگاهی بخشی و مطالبه گری برشمرد و افزود: رسانه‌ای که این قدر مهم است، گاهی ناخودآگاه با انتشار برخی اخبار، تاثیر منفی بر افکار عمومی می‌گذارد یا ناامنی ذهنی ایجاد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهربا با اشاره به نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروز، عنوان کرد: این روز‌ها مردم به دنبال اخبار چالشی و بحث برانگیز هستند و بر همین اساس افراد بدون اینکه درستی یا نادرستی خبر را بررسی کنند آن را به سرعت انتشار می‌دهند و این خبر در دسترس گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه رسانه‌ها باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند در چنین شرایطی لازم است که رسانه‌ها خبر‌ها را بررسی کنند و مانع انتشار اخباری شوند که به فرهنگ، دین، تمدن و امنیت لطمه می‌زند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.