شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

اخراج 665 نفر از صفوف طالبان در پی شفاف سازی

اعضای کمیسیون تصفیه صفوف دولت طالبان در سفرشان به ولایت هرات از اخراج 665 تن از صفوف این نیروها در کشور خبر دادند. این در حالیست که چندی قبل به دستور رییس این گروه ملا هبت الله آخوندزاده کار شفاف سازی در صفوف طالبان آغاز شده بود. اما آگاهان می گویند که این روند اگر مدیریت درست نشود به تقویت گروه های تروریستی خواهد انجامید.

دیدار والی هرات با علمای اهل تشیع

خبرگزاری باختر می نویسد که مولانا نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در دیدار با علمای اهل تشیع، گفته است: تمام اقوام و مذاهب ساکن در کشور با هم برادرند و بر تقویت اتحاد و همدلی میان مسلمانان تاکید کرد. والی هرات افزود که شبکه‌های استخباراتی بیگانه می‌خواهند میان مردم نفاق ایجاد کنند.

ابراز نگرانی صلیب سرخ از وضعیت افغانستان

دامینیک استیلهارت مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در پایان یک سفر شش روزه به افغانستان در بیانیه ای گفت: وضعیت واقعا در این جا، نگران کننده است، بحران مالی افغانستان پس از مسدود شدن حدود ۱۰ میلیارد دالر از دارایی های افغانستان از سوی آمریکا وضیعت را بدتر کرده است. او هشدار داد که تحریم‌های اقتصادی به منظور مجازات کسانی که در کابل قدرت دارند، میلیون‌ها نفر در سرتاسر افغانستان را از امکانات اولیه‌ای که برای بقا نیاز دارند، محروم کرده است. وی همچنان اظهار داشت صلیب سرخ از سازمان‌های بشردوستانه بی‌طرف است که منحصرا فعالیت‌های بشردوستانه دارند و می خواهد کمک های خود را در افغانستان افزایش دهند.

بازگشایی سفارت جاپان در کابل

تاکاشی اوکاتا سفیر جاپان برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان ضمن تاکید بر بهبود روابط طالبان با جامعه بین المللی، گفت: ما تصمیم داریم بعد از اطمینان از امنیت، سفارت خویش را بازگشایی نماییم و بخاطر اقدامات عملی باید یک چارچوب مشترک ایجاد گردد. این در حالیست که با وجود وعده های طالبان بر عملی کردن شروط کشورهای جهان هنوز هیچ کشور این گروه را در افغانستان به رسمیت نشناخته است.

صدور ویزا برای یک هزار و ۵۰۹ نفر در سرکنسولگری ایران در هرات

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای گفته است که تنها در یک روز برای یک هزار و ۵۰۹ نفر روادید ورود/ ویزا به ایران در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات صادر شده است. گفته میشود در طی تحولات در افغانستان، ایران یگانه کشور بوده که دروازه های سفارت خویش را برای مردم افغانستان باز گذاشته بود. تسهیل و روان سازی ورود قانونی اتباع به ایران بهترین راه مبارزه با ورود غیرقانونی، قاچاق انسان و بسیاری از رفتارهای هنجارشکنانه عنوان میشود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار