بنی گانتس در نخستین سفر خود به مراکش پس از عادی سازی روابط، در دیدار با وزیر دفاع این کشور توافقنامه امنیتی و اطلاعاتی امضا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیوز، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در اولین سفر خود از زمان امضای توافقنامه عادی سازی روابط تل آویو با مراکش وارد رباط شد.

وی با عبداللطیف لودیی، وزیر دفاع مغرب دیدار و توافقنامه‌ای در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی امضا کرد. مضمون این توافقنامه، عقد قرارداد‌های امنیتی، فروش تجهیزات امنیتی و نظامی و برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک بین دو طرف است.

شرکت پخش رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داده است که در طول این سفر، گانتس موافقت نامه‌های همکاری امنیتی با مراکش را امضا و با وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

روزنامه «اسپانیول» پیشتر هشدار داد که کشور مراکش به زودی توافقی را برای تأسیس یک پایگاه نظامی در منطقه «افسو» از توابع اقلیم «ناظور» در شمال این کشور و نزدیک به فرودگاه بین المللی «العروی» واقع در جنوب شهر «ملیلیه» با رژیم صهیونیستی امضا خواهد کرد که این اقدام فراتر از توافقنامه عادی سازی روابط است و این پایگاه تهدید امنیتی علیه این شهر خواهد بود.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر از مراکش بازدید کرد و دفتر ارتباط رژیم صهیونیستی را در رباط، پایتخت مراکش با همراهی یک هیئت دیپلماتیک افتتاح کرد.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مراکش در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه نیز هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار