سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها و اطلاعات موجود، استان اصفهان در حال حاضر در شرایط هشدار و پیک بیماری آنفلوآنزا قرار ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جمعیت مراجعه‌کننده به مراکز درمانی به دلیل بیماری آنفلوانزا به‌طور مرتب بررسی می‌شود و اگر نسبت به شرایط مشابه روز‌ها یا سال گذشته، تفاوت جدی و زیادی داشته باشد، شبکه بهداشت نسبت به آن هشدار‌های لازم را می‌دهد و اقدامات مقتضی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر پیک آنفلوانزا در استان اصفهان وجود ندارد، اظهار داشت: واکسن آنفلوانزا از اوایل مهر امسال در بخش‌های دولتی و خصوصی استان توزیع شد و تاکنون حدود ۸۵ هزار نفر آن را تزریق کرده‌اند.

عقدک با اشاره به اینکه در دوران قبل از کرونا، هرچند سال یک‌بار با پیک بیماری آنفلوانزا مواجه می‌شدیم، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شدت این بیماری و موارد دیگر مانند سرماخوردگی و سینوزیت به‌شدت کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه همان موارد بهداشتی که برای کرونا باید رعایت شود درباره پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نیز باید انجام شود، تأکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صورت بروز تغییر جدی در موارد ابتلا به آنفلوانزا صورت می‌گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره شیوع بیماری سرخک نیز گفت: تاکنون گزارشی در این زمینه در استان به من نرسیده است هرچند هرسال در برخی مناطق موارد انگشت‌شماری از این بیماری مشاهده می‌شود که طبیعی است.

عقدک با اشاره به اجرای طرح " شهدای سلامت " از اول آذر در استان اصفهان به‌منظور افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا، افزود: امیدواریم با همکاری مطلوب بین بخش‌های مختلف و مردم، میزان پوشش واکسیناسیون در استان بازهم ارتقاء یابد.

به گفته وی در کشور حدود ۸۵ درصد از بیماران کرونا که فوت کردند واکسن کرونا تزریق نکرده بودند.

پوشش واکسیناسیون کرونا در اصفهان در نوبت اول ۷۷ درصد و در نوبت دوم ۶۲ است.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلودرد و درد عضلانی همراه است، ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار