معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش، فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی خوب است، اما زمانی می‌تواند مؤثر واقع شود که مستمر و دنباله دار باشد لذا باید از دوران کودکی به این مهم همت گمارد، اگر چه این موضوع زمان بر است، اما آثار مؤثرتری را به دنبال خواهد داشت.

وی به مقایسه هزینه اخذ گواهینامه در ایران با کشور‌های پیشرو جهان در این زمینه اشاره کرد و افزود: افراد متقاضی دریافت گواهینامه در کشور‌های پیشرفته باید حداقل سه الی چهار ماه وقت بگذارند تا آموزش‌های رانندگی در سرما، یخبندان، خیابان، جاده و... را فرا بگیرند.

فرهادی ادامه داد: باید در آزمون‌های اخذ گواهینامه تجدید نظر شود، زیرا این آزمون سال‌های سال بدون تغییر در حال برگزاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد: استان باید در این زمینه پیشنهادی را به کشور ارائه دهد تا آموزش‌ها درست واصولی انجام گیرد.

وی درخصوص تصادفات ناشی از برخورد شتر گفت: پلیس راه در بسیاری از مواقع در محور‌های محل تردد شتر به رانندگان تذکر می‌دهد که اقدام ارزشمند و خوبی می‌باشد و اطلاع رسانی به ویژه به مسافرینی که وارد استان می‌شوند، می‌تواند تصادفات ناشی از برخورد با شتر را کاهش دهد.

فرهادی با اشاره به آمار بالای تصادفات در محور‌های فرعی و راه‌های روستایی گفت: در زمان اجرای طرح هادی در روستا‌ها علائم ورودی و خروجی به محور‌های مواصلاتی باید نصب شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری؛ در محل‌هایی که قبلاً طرح هادی اجرا شده و یا از طرح هادی برخوردار نیستند باید به کمک دهیاری‌ها و از محل ماده ۲۳ جرایم اجرا شود.

وی اظهار کرد: در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل، بارش برف و... شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات خود را آماده داشته باشند تا در صورت نیاز در اختیار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار گیرد.

فرهادی در خصوص محور بیرجند- شوشود نیز تصریح  کرد: این محور اگر چه در حال حاضر راه فرعی است، نباید به عنوان راه روستایی در نظر گرفته شود، چرا که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مدت هاست به عنوان راه اصلی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: این موضوع از کمیسیون کشوری مربوطه پیگیری شده، اما به دلیل عدم تشکیل کمیسیون از سال ۹۷ هنوز رسماً ارتقاء نیافته است.

به گفته وی در راستای تداوم آموزش‌ها بویژه در برف و یخبندان کلیپی که جمعیت هلال احمر استان در همین زمینه آماده کرده در صدا و سیما پخش شود و در فضای مجاری نیز جهت استفاده عموم مردم منتشر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: در بحث برخورد با شتر ادارات کل جهاد کشاورزی، امور عشایری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به پیگیری گردنبند و شبرنگ برای شتر‌ها اقدام نمایند تا بدین وسیله از تعداد تصادفات شتر با وسایل نقلیه در استان کاسته شود.

فرهادی در پایان در خصوص کمربندی زیرکوه و بلوار ورودی ماژان نیز دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.