معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری از سال های گذشته از حوزه های مختلف تکنولوژی حمایت می کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست تخصصی مبنا که عصر امروز با موضوع «تبیین تاثیر تدابیر و سیاست های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشرفت علم و فناوری» به‌همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد، گفت: تفکر وابسته به نفت در ایران ،تفکر کارآفرینی و نوآوری را در کشورمان با سابقه چندصدساله کارآفرینی از زمان کشف نفت آغاز شده و تفکری بسیار منع کننده است.

او افزود: تاریخ علم در اسلام بسیار غنی و پر است از دانشمندانی مانند ابن سینا،فارابی و زکریا رازی؛ در آن سال‌ها تفکری برپایه ما میتوانیم داشتیم که دانشمندان زیادی را تربیت می‌کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: اگر در زمان معاصر نتوانسته ایم دانشمندانی مانند ابن سینا و فارابی تربیت کنیم همان تفکر وابسته به نفت و تفکر وابسته به بیرون است و برای تربیت دانشمندان بزرگ باید  خود باختگی کم شود.


بیشتر بخوانید


ستاری بیان کرد: از چند سال گذشته در حال ایجاد تفکری بر پایه خودباوری  در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم که در این تفکر پیاده سازی و اجرایی کردن ایده های نخبگان و ایجاد مراکز برای نوآوری در سطح کشور ضروری است.

او تصریح کرد:توسعه استارت آپ و توسعه تکنولوژی های پیشرفته مانند هوش مصنوعی هم از اقدام ها و فعالیتهایی است که برای حمایت از جامعه نخبگان و گسترش تفکر انقلابی انجام شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: در تاثیر و تدابیر حضرت آقا در موضوع فناوری همین بس که سال ها پیش ایشان دستور دادند و نقشه جامع علمی کشور تصویب شد و ایشان همواره اهمیت ویژه ای برای نیروی انسانی قائل بوده اند که ما تازه متوجه می شویم در حالی که ایشان زمانی متوجه این موارد بودند که اشاره به آن خیانت محسوب می شد. 

ستاری اظهار کرد: در سالهایی که هیچ کدام از مسئولان از موسسه رویان حمایت نمی کردند و آیت الله خامنه ای جزو اولین نفراتی بود که علاوه بر حمایت، دیدار و بازدیدی هم از این موسسه داشتند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورادامه داد: همه ما امروز مدیون رهبری هستیم که از گذشته به توسعه تکنولوژی و فناوری و توسعه و تربیت نیروی متخصص اهمیت می دادند.

ستاری بیان کرد: باتوجه به سخنان رهبر انقلاب در سالهای گذشته و اکنون می توان اهمیت  زیرساختهای شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی حاضر در این شرکتها را دید.مشکلات کشور با دانش همراه با محصولی حاصل از همین علم و دانش حل می‌شود؛ اگر دانشمندان و نخبگان پا به عرصه مشکلات کشور بگذارند،حتما اتفاقات خوبی برای کشور می افتد.

 

انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.