در جریان بالاگرفتن تنش‌ها در اتیوپی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش بس بی قید و شرط و فوری در این کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر در اتیوپی خواست فوراً خصومت‌ها را کنار بگذارند.

گوترش که در حال حاضر در کلمبیا به سر می‌برد، اواخر روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «فرایند صلح در کلمبیا به من انگیزه می‌دهد تا از عوامل درگیر در اتیوپی برای آتش‌بس بی‌قید و شرط و فوری برای نجات کشور درخواست کنم.»

در همین حال،‌ شبکه ای بی سی نیوز اتیوپی گزارش داد که نیرو‌های مسلح ملی ۱۲ فرمانده جبهه مردمی تیگرای را در دو روز گذشته کشته اند.

در اوایل نوامبر، پارلمان اتیوپی برای محافظت از مردم در برابر شورشیان که به سمت آدیس آبابا، پایتخت این کشور پیشروی می‌کنند، وضعیت اضطراری شش ماهه اعلام کرد. این تحولات باعث شده است که چندین کشور شروع به تخلیه نمایندگی‌های دیپلماتیک خود از اتیوپی کنند. پیش از این نیز انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی از اتباع خود خواسته بودند اتیوپی را ترک کنند.

درجریان اتحاد گروه‌های شورشی در تیگرای، دولت اتیوپی وضعیت فوق العاده اعلام کرد و از مردم این کشور خواست برای مقابله با پیشروی شورشیان در خاک این کشور به ارتش و نیرو‌های مسلح بپیوندند. این هفته نیز آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی برای رهبری نیرو‌هایی که علیه شورشیان می‌جنگند، وارد خط مقدم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار