به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهرام افشاری دبیر قرارگاه جهادی معلمان استان اصفهان گفت: رتبهبندی معلمان نشأت گرفته از سال ۱۳۶۳ در قالب بحث تحول در آموزش و پرورش شکل گرفت، اما به دلیل نداشتن سبد تحول شکل علمی و اجرایی به خود نگرفت. در سال ۱۳۹۰ این طرح بازبینی شد و در قالب طرحی بهنام مشهد مقدس و تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط وزیر وقت و مشارکت ۶ هزار نفر صاحبنظر در این امر کلید خورد.
وی افزود: یکی از بندهای این طرح ارتقا شایستگی معلمان بود که هم زمان شیوهنامهای مطرح شد و در هیئت وزیران تصویب، اما در مجلس به علت تاخیرات دولت عدم حمایت آن به تصویب رسید.
دبیر قرارگاه جهادی معلمان استان اصفهان ادامه داد: شاخصهای رتبهبندی فقط پولپاشی یا ارتقاء حقوقی این قشر زحمتکش جامعه نیست بلکه حفظ شأن و منزلت معلم میباشد که با پیگیریهای مکرر به کارگیری افراد در آموزش و پرورش از این پس به صورت دانشیار معلم، آموزشیار معلم و استاد معلم انجام میشود.
افشاری گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نهاد زیرساختی است نگاه عمیق به این طرح میتواند به توسعه و پیشرفت پایدار در کشور کمک فراوانی کند.
انتهایپیام/ص