مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: ۱۷۶ کتابخانه در مساجد استان فعال است که از این تعداد ۱۲۸ مسجد دارای مخزن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه ۱۷۶ کتابخانه در مساجد استان فعال است گفت: کتابخانه‌های مساجد به دو صورت مخزن دار و باز در حال فعالیت هستند که کتابخانه‌های مخزن دار به صورت رسمی و با ثبت نام و صدور کارت عضویت برای اعضاء فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های باز در فضای عمومی مسجد و برای مطالعه همگان دایر شده است.

به گفته حجت الاسلام رمضانی، از این تعداد ۱۲۸ کتابخانه مسجد دارای مخزن است.

وی افزود: در مسجد نباید فقط کتاب دینی وجود داشته باشد و امروز نیاز است کتاب‌های مختلف و حتی رمان هم در مساجد داشته باشیم، زیرا رمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به لحاظ اخلاقی اثرگذاری بسیار مطلوبی را روی مخاطبان داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های مساجد استان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان و به ویژه کودکان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رمضانی با تاکید بر لزوم تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتب جدید و متناسب، خواستار توجه ویژه مدیران استان به تقویت کتابخانه‌های مساجد شد.

۳۶۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.