مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز در خصوص تغییر تعرفه گاز بخش خانگی و جزئیات اجرای آن توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نورموسوی مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: باتوجه به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، تعرفه گاز مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با مصرف در حد متعارف را باید رایگان حساب کنیم. بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران  در خصوص تعرفه گاز بخش خانگی، جدول ۱۲ پلکانی  برای تعرفه  گاز تعیین شده که ۳ پله اول بدون تغییر تعرفه  هستند و از پله ۴ تا ۱۲ ، هر پله ۴۰ درصد به مبلغ گازبها اضافه می شود .

او در شبکه خبر گفت: در پله اول اگر مشرکان عضو کمیته امداد امام خمینی و سازمان  بهزیستی باشند، تعرفه گاز آنها رایگان و تعرفه گاز مابقی مشترکان  بدون تغییر خواهد بود. 

نورموسوی بیان کرد: در پله دوازدهم  مبلغ هر مترمکعب گاز به ۱۹۹۵ تومان رسیده که نسبت به پله اول که ۴۸۳ تومان  است حدود ۴ برابر تفاوت دارد.

او ادامه داد: در کشور ۵  اقلیم  بندی داریم که بر اساس آن در اقلیم یک که سردترین منطقه کشور است،  شرایط آسان تر در نظر گرفته شده است.

نورموسوی تصریح کرد : در اقلیم یک  مشترکان تا ۵۰۰ متر مکعب مصرف، بدون تغییر تعرفه گاز هستند . تعرفه گاز  در اقلیم ۲ تا ۴۵۰ مترمکعب مصرف و در اقلیم ۳ تا ۴۰۰ متر مکعب مصرف بدون تغییر خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
امیدواریم برا خاطر خدا این مطلب گلایه و داد مردم رو به گوش مسئولین مربوطه ارسال فرمایید چون مستحضرید این آقایان اصلاً خبر نشریات رو نگاه نمی کنند تا بیان نظرات مردم رو تو سایت ببینند پس خواهش می کنیم برای خاطر خدا ارسال نظرات مردم به شخص دادستان محترم کل و سایر مسئولین مربوطه و نمایندگان مجلس، خدا خیرتان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام اهمیت قضیه وشاید حرف دل ومشکل اکثر ملت است وآن اینکه : گاز را را چرا وبا چه علت غیر موجهی اخیراً گران کردند؟ چرا دارند مردم فقیر ( یعنی 70درصد جامعه) با توجیه کلماتی از قبیل سه دهک اول جامعه رایگان و...ملت را آزار می دهند؟ چرا هیچکس تو این مملکت به فکر ملت نیست؟ مجلس انقلابی ونمایندگان دلسوز پس چرا ساکتند؟ ازشما سایت محترم باشگاه خبرنگاران جوان خواهش می کنیم این درد ملت را به گوش جناب آقای منتظری دادستان محترم کل به عنوان مدعی العموم جامعه برسانید ایشان از ملت دفاع کنند شما را به خدا به آقای مظفری ریاست محترم دیوان عدالت اداری برسانید این بخشنامه اخیرا وزارت نفت و شرکت گاز را باطل کنند ( حالا حتی از هیئت دولت مجوزهم داشته باشند) غیر عادلانه است خدا شاهده در مناطق سردسیر با چهار تا پنل پکیج گرمایشی الآن که هنوز سرما ی دی ماه از راه نرسیده نمی توانیم منازل خود را در حد نرمال گرم کنیم تا چه رسد به سرماهای زیر صفر آنچنانی، تکلیف ملت بدبخت چه خواهد شد که پیامک تهدید آمیز شرکت گاز دریافت می کنیم که مشمول تعرفه بالا حتی 200درصدی خواهند بود؟ به داد ملت برسید خدا اجرتا بده، دارند با دین مردم بازی می کنند و از این راه حقوق های آنچنانی و نجومی و... حتی به کارکنان شرکت گازدارند حقوق های زیادی می دهند مگر گاز ملی نبود؟... بیایید میدان مقایسه کنید . اجرکم عندالله.
Iran (Islamic Republic of)
ژیلا
۱۴:۳۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
جیب مونو که خیلی وقته خالی کردید
دیگه دنبال چی هستید
Iran (Islamic Republic of)
انتظام گرجی
۱۳:۱۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مدیران تصمیم گیر در امر انرژی کشور که حدودا سی سال قبل گاز را به خانه های مردم دادند باید همان زمان فکر حالا را می کردند به جای واردات تولید بخاری‌های گازی پر مصرف می بایست کارخانجات لواز گاز سوز کم مصرف وارد کشور کرده و به این کارخانجات سوبسید وکمک مالی می کردند و تولید آنها را با قیمت حد اقلی در اختیار مردم قرار می دادند ومردم تشویق به استفاده از لوازم کم مصرف می کردند تا در جامعه بیهنه شود وکار خانات تولید شیشه های دو جداره و سه جداره را در کشور به تولید انبوه می رساندند واین شیشه ها را در اختیار سازندگان ومردم قرار می دادند تا جلوی هدر رفت انرژی از خانه هی مردم جلو گیری شود آنوقت قیمت گاز را گران می کردند راه چاره برای مردم میشد ولی متاسفانه فقط به فکر رقابت در افزایش حقوقهای خود بودند تا اینکه حالا به فلاکت افتاده اند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بریم چوب جمع کنیم مناسب تر در نمیاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م ن
۰۸:۵۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اینها سواد ندارند؟ پله اول ۴۱۴ ریاله و پله آخر ۱۹۹۵۹ ریال. یعنی بیش از ۴۸ برابر! با این حساب قبض ۱۸۰ هزار تومنی که زمستون پارسال پرداخت کردیم امسال نزدیک به ۲ میلیون تومن میشه! باید هیچی نخوریم که قراره خونه هامون رو گرم کنیم؟ خدا به داد برسه
Germany
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
این افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که توانایی کار کردن دارن و کار نمیکنن شدن بلای جان.
یک کارگر تحت پوشش با سه چهارتا بچه الان حدود ۱ و نیم مستمری میگیره ، ۵۰۰ تومن یارانه میگیره ، بچه هاش که توو کوچه بزرگ میشن، نه مسافرتی ، نه رخت و لباسی نه کلاسی و .... ، خونه که حاشیه شهر یا روستا داره اجاره ای به اون صورت نمیده ، مزد کارگر شده روزی ۲۰۰ تومن ، ۱۵ روز در ماه کار میکنه میشه ۳ تومن ، دو تومن که مستمری و یارانه میگیره این میشه ۵ تومن در ماه!!! ۱۵ روز دیگه را هم کار نمیکنه، همون ۱۵ روز هم کار میکنه دنبال کار سبک و صبح و غروب کردنه.
کارگر میارم سر ساختمان ساعت دوازده میگه خسته شدم کار نمیکنم!!!
همه اینطوری نیستن اما خیلی ها هم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
دست در جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۴۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همه رو بدزدید و بچاپید و با تبانی بدید به دیگر کشورها مثل قرارداد کرسنت و غیره و پولشو و ببرید انگلیس و کانادا و غیره هر جا کم آوردید پا بذارید گلو ملت بیچاره وبعد بگید تو فصل سرما تو خونه پالتو و لباس گرم بپوشید
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۲۲:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
برق که دوبرابر پارسال شد اینم از گاز
Iran (Islamic Republic of)
استاد باشارماز
۲۰:۴۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
قشنگ معلومه کسری بودجه رو با این روشها از جیب مردم فلک زده جبران میکنید. دولت قبل و فعلی هیچ عرضه ای نداشته و ندارند. دولت قبل از بورس و خودرو برای کسری بودجه استفاده کرد. این یکی خیلی زرنگتره علاوه بر بورس و خودرو ، از برق و گاز و آب هم دریق نکرده ...(خدا بنزینو رحم کنه).
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فکنم // از پولش برای تو فلسطین و لبنان و یمقاری هم تو کانادا استفاه کنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بگو گاز را گرون کردیم // خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
امسال سرما زودتر اومده اونوقت دولت محترم و انقلابی بجای باز کردن گره مشکلات مردم گاز رو گرونتر کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
په یارانه اش کو ؟
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۲۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا" که تحریمها کاغذ پاره ایی بیش نبودند !!!!!بی پول شدیه اید و به هر راه و روشی شده فقط میخواهید جیب مردم رو خالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۹:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دلیلی منطقی برای تامین رایگان گاز برای بهزیستی ها نمیتونم تصور کنم.
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۹:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خانه 40 متری با 140 متری فرقی ندارد ؟ خانه ایی که 1-2 نفر در آن زندگی می کنند با خانواده 6-7 نفره مصرفش فرقی ندارد ؟ شما فقط یک خانه را یک واحد مسکونی محاسبه می کنید وکاری به ساکنین آن ندارید ؟ فرقی بین پراید مدل1370 با بنز 5میلیاردی نمی گذارید ؟آیا درست است که چون فقط خودرو هستند 40 میلیون هزینه بیمه یکسان بدهند ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۸:۲۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
باز شروع شد.تابستان آب و برق . زمستون گاز .شانس آوردیم موبایل هست وگرنه تلفن ثابت هم میگفتن تعرفه داره تو مصرفش صرفه جویی کنین.خداییش قبض گاز خونه یکی از این مسئولین میان رده ، بالارده نیازی نیست بیارین نشون بدین ببینیم اونا چطوری صرفه جویی می کنن ما هم همون کار رو انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
هیچی تموم . تموم تلاشتون رو بکنید مردم رو به بدبختی و مصیبت بکشونید . همه چیز که گرون شده مردن هم گرون کردید . آدم میترسه بمیره بدبختیش برای خانوادش بشه
آخرین اخبار