بیماران مبتلا به سرطان می‌توانند با مراجعه به داراشفاء امام در مجاورت حرم مطهر رضوی، از خدمات شیمی‌درمانی این مرکز استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، خدیجه یونسی مسئول بخش شیمی‌درمانی دارالشفاء درباره خدمات این بخش گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۳۰۰ بیمار سرطانی از خدمات بخش شیمی‌درمانی دارالشفاء بهره‌مند شدند که این خدمات شامل تزریق دارو‌های مخصوص شیمی‌درمانی و ارائه خدمات مشاوره و تغذیه بوده است.

تزریق سرپایی دارو‌های شیمی‌درمانی

او افزود: شیمی‌درمانی بیماران سرطانی انواع مختلفی دارد که آنچه در دارالشفاء ارائه می‌شود شامل خدمات تزریق کوتاه‌مدت و سرپایی است که در زمان یک تا ۶ ساعت قابل انجام است.

مسئول بخش شیمی‌درمانی دارالشفاء با اشاره به اینکه تزریق دارو‌های ضدسرطان یا شیمی‌درمانی به دلیل عوارضی احتمالی باید در مراکز خاصی انجام شود، ادامه داد: دارالشفاء امام (ع) با دارابودن بخش‌های آزمایشگاه و رادیولوژی و حضور مداوم پزشک، مرکزی مطمئن برای مراجعه بیماران سرطانی بوده است.

توسل بیماران به حضرت رضا (ع)

یونسی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که بیماران مراجعه‌کننده به دارالشفاء، درخواست دارند در زمان تزریق داروی شیمی‌درمانی، رو به حرم مطهر بنشینند و در این مدت با حضرت رضا (ع) راز و نیاز کنند که این حس و حال معنوی، هم برای خود بیمار و هم برای همکاران ما بسیار آرامش‌بخش است و باعث تقویت روحیه می‌شود.

بهره‌مندی از داروخانه شبانه‌روزی و متخصص انکولوژی

او تصریح کرد: بیماران سرطانی می‌توانند دارو‌های تجویز شده توسط پزشک معالج خود را از داروخانه شبانه‌روزی دارالشفای امام (ع) و در کمترین زمان ممکن تهیه کنند، همچنین متخصص رادیوتراپی و انکولوژی در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه، در شیفت صبح، جهت ویزیت بیماران سرطانی در این بخش حضور دارد.

مسئول بخش شیمی‌درمانی دارالشفای امام (ع) افزود: بیماران سرطانی با ارائه پرونده پزشکی خود می‌توانند همه روزه بجز روز‌های تعطیل، از ساعت ۷ تا ۱۳، به این بخش در طبقه همکف دارالشفای امام (ع) واقع در دوربرگردان بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.