رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: امروز با علم و فناوری بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در اختتامیه رویداد جهادگران علم و فناوری استان یزد، گفت: ایران اسلامی باید تلاش کند که مولفه‌های قدرت را در مقابل دشمنان خود افزایش دهد.

او افزود: یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب است که در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و بسیاری از مولفه‌ها مسلط هستند و همه مباحث جهانی با سخنرانی تاثیر گذار رهبری دچار دگرگونی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: دومین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی مردم هستند و در کشور نباید به گونه‌ای عمل شود که مردم در تنگنا‌های اقتصادی و مشکلات زندگی غرق شوند، زیرا باعث از بین رفتن این مولفه مهم اقتدار می‌شود.

او اظهار داشت: توجه در کشور باید به سمت مردم سازی سوق پیدا کند و در طول سال‌های قبل این اتفاق رقم نخورده که نیازمند تغییر این دیدگاه در دوره چهل ساله دوم انقلاب اسلامی است.

رحیمی گفت: سیاست‌های علم و فناوری بر اساس مردم سازی تنظیم شده و نقشه راه بسیج علمی کشور تدوین و برنامه ریزی شده است همچنین برای عملیاتی کردن آن قرارگاه جهاد علم و فناوری در کشور راه اندازی شده است.

او تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی طبق چشم انداز نقشه جامع علمی کشور و طبق نقشه راه بسیج علمی در بلند مدت، کسب مرجعیت علمی در جهان است.

رحیمی گفت: با علم و فناوری می‌توان سایر عرصه‌ها را بهبود بخشید در غیر این صورت عرصه‌های دیگر توانایی سوق دادن کشور به سمت تمدن نوین اسلامی را ندارند.

او گفت: مهاجرت فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان تهدیدی برای کشور است و در کشور‌های برتر در حوزه علم و فناوری حاضر نیستند که یک نفر از آن‌ها به کشور‌های دیگر مهاجرت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.