نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:موانع اداری موجب عدم رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: محدودیت‌های موجود و خشکسالی‌های اخیر، مردم سیستان‌وبلوچستان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

وی افزود: متاسفانه واحد‌های صنعتی بزرگی در سطح استان وجود ندارد و باید در کنار صنایع بزرگ به دنبال توسعه واحد‌های کوچک و تقویت بازارچه‌های مرزی باشیم.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان سیستان و بلوچستان و دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار دارد.

علی رسولیان افزود: مشکل کمبود اراضی برای صنایع نداریم و باید برخی از شهرک‌های صنعتی را توسعه دهیم.

وی ضمن اشاره به مشکل تامین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان، یادآور شد: در جلساتی که با استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان حوزه سیستان داشتیم مقرر شد از پساب فاضلاب شهری برای شهرک‌های صنعتی زاهدان و زابل بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه برای سیستان و بلوچستان کارگاه‌های کوچک را برنامه‌ریزی کردیم، ادامه داد: تا کنون در استان ۵۰ کارگاه تولیدی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: از میان یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی استان ۲۰۰ واحد راکد هستند که تلاش می‌کنیم تعداد واحد‌های راکد را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار