مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان میزان تولید هر هکتار باغات پسته در استان همدان سه تُن پسته خشک است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الله شهبازی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه متوسط تولید پسته در هر هکتار در کشور یک تُن است، گفت: پیش‌بینی محققان بر این است با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان میزان تولید هر هکتار باغات پسته در استان همدان سه تُن پسته خشک باشد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی ۳۶۰هکتار باغات پسته امسال در استان همدان خبر داد و افزود:کشت پسته هنوز در استان همدان جای کار دارد و دوره نونهالی آن از زمان کاشت تا زمان باردهی هشت تا ۱۰سال طول می‌کشد و هنگام باردهی ۴۰تا ۵۰ سال دارای میوه‌دهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه پسته در استان همدان به دلیل شرایط اقلیمی خوب آب و خاک از نظر درآمد زایی، فروش و بازاریابی و انبارداری دارای پتانسیل بالایی خواهد بود، تصریح کرد: در سطح استان همدان باغات یکپارچه خوبی از باغات پسته در حال ساخت بوده و کار پیوند نهال پسته در حال انجام است.

او بیان کرد: کشت پسته در شهرستان‌های جنوبی استان با کار‌های تحقیقاتی که مد نظر بوده بیشتر در اولویت قرار گرفته است و شهرستان ملایر در رابطه با کشت پسته در استان پیشرو است.

شهبازی گفت: استان همدان در مقایسه با استان‌های پسته خیز کشور از نظر وضعیت خاک و اقلیمی دارای وضعیت خوبی بوده که این امر برای استان یک حُسن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
زمین دارم آب دارم مشاوره نامیده جهاد کشاورزی ملایر پسته بکاریم حسود تشریف دارن
آخرین اخبار