معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای طرح واکسیناسیون توسط تیم ده گردشی در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: گروه‌های سیار پزشکی در قالب  طرح ده گردشی پس از حضور در روستا، در خانه بهداشت یا مساجد مستقر شده و اقدام به تزریق واکسن به گروه‌های هدف کرده و می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه برای افراد کم توان و ناتوان، گروه‌های سیار آمادگی به در منازل مراجعه می‌کنند تا این افراد از واکسیناسیون عمومی بازنمانند، افزود: برای روستا‌های با دسترسی کمتر نیز با همکاری بسیج به دنبال اجرای طرح خانه به خانه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: البته پیشتر پس از ثبت نام روستاییان، زمان حضور تیم پزشکی برای واکسیناسیون در روستا با هماهنگی بهورز به افراد اطلاع داده می‌شد.

او تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تأمین واکسن مورد نیاز برای گرو‌های هدف در استان وجود ندارد و طبق آخرین آمار تا پایان ۲۹ آبان ماه دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۳۵ دز واکسن در استان همدان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه کلیه صنوف خدمات و رستوران‌ها و کارمندان ادارات برای ادامه فعالیت در واحد‌ها تجاری و اداری خود مکلف به داشتن کارت واکسن حداقل دز نخست هستند اذعان کرد: در صورت نداشتن این کارت از فعالیت‌ها توسط بازرس‌های معاونت بهداشت ممانعت به عمل خواهد آمد.

خزایی  با اشاره به اینکه روند شیوع گسترش کرونا در استان کاهشی است و مردم باید همچنان شیوه نامه ها را رعایت کرده و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: بیش از ۵۰ درصد از مشمولان واکسن در استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار